Linda Hovestad, aangenaam!

De kracht van sterke ondernemingen zit in het handelen vanuit je purpose en het vertalen naar het juiste concept, verhaal en content waarmee je de doelgroep raakt. Daarom heb ik in 2017 Hovestad Marketing en Strategie BV opgericht om ondernemers te helpen bij het innoveren door het neerzetten van een strategie, het concept, storytelling en contentmarketing. 

Linda Hovestad

Echte “techie”

Ik ben een strategische, technisch onderlegde senior marketingprofessional die met een holistische blik snel problemen doorgrondt en het grote plaatje overziet. In de jaren voor Hovestad Marketing & Strategie heb ik werkervaring opgedaan in onder andere de telecom-, IT- en technologiesector. De snelheid van alle technologische ontwikkelingen, waarmee deze branche gepaard gaat, hebben altijd mijn interesse en affiniteit gehad. Innovatie zit haar dan ook in mijn bloed en ik houd ervan om technische complexe zaken op een eenvoudige manier uit te leggen aan de doelgroep. Daarnaast ben ik een echte strateeg die altijd denkt in mogelijkheden en oplossingen. Wat mij betreft is niks onmogelijk, alleen de weg ernaar toe is niet altijd in beton gegoten. Je zult mij dan ook ervaren als echt een no-nonsense type dat uiteindelijk ook vooral pragmatisch denkt en handelt.

Loopbaan en ervaring

Mijn carrière begon ik bij KPN, waar ik op verschillende technische afdelingen heb gewerkt. Na een paar jaar als technisch specialist en projectmanager te hebben gewerkt, ben ik bewust geswitcht naar een commerciële functie binnen KPN. Ik wilde meer invloed kunnen uitoefenen op hoe de technologie ook kon werken voor klanten en organisaties.

Daarom ben ik uiteindelijk ook de HBO-opleiding Communicatiesystemen gaan doen. De focus in deze opleiding lag op nieuwe media en digitale informatiesystemen en wat je hiermee kunt als organisatie. Hier kwam alles samen, de opleiding was technisch, maar ook creatief en commercieel. Zo kon ik mijn technische affiniteit ten volle gebruiken, maar kon ik ook mijn creativiteit volop gebruiken bij vakken zoals UX-design en storytelling. Ik kreeg de smaak helemaal te pakken en deed vervolgens ook NIMA Marketing B en NIMA Marketing C.

Ondertussen kreeg ik verschillende communicatie- en marketingfuncties en deed ik ervaring op bij verschillende organisaties op het vlak van propositieontwikkeling, het ontwikkelen van nieuwe concepten, het neerzetten van campagnes, retentiemarketing, acquisitiemarketing, het opzetten van loyaliteitsprogramma’s en ga zo maar door. Uiteindelijk ben ik op detacheringsbasis bij Yacht aan de slag gegaan, waarna ik uiteindelijk een paar jaar bleef hangen bij BSH (Bosch und Siemens Hausgerate). Uiteindelijk benaderde XS4ALL mij, waarmee ik weer terug op mijn oude vertrouwde honk was waar mijn carrière ooit begon: KPN.

In 2017 begon ik voor mezelf als interim manager en deed ik meerdere opdrachten. Bij PostNL deed ik een grote ontwerpopdracht voor de winkelformules van PostNL Retail en toen viel het kwartje: ik wilde mij veel meer bezig gaan houden met het creatieve aspect. Mede daarom begon ik in 2019 de Executive Master Imagineering. Hierbij ligt de focus op innovatie door het bevorderen van de creativiteit in het team. De opleiding Imagineering gaat in op o.a. strategieontwikkeling, conceptontwikkeling, storytelling en het ontwikkelen van content. Maar altijd vanuit de nauwe samenwerking met mensen binnen de organisatie. Als Imagineer ben je dan ook facilitator van het proces.

Wil je meer lezen over mij? Check dan mijn LinkedIn profiel en maak een connectie.

Brede kennis en uitgebreide toolbox

Ondertussen heb ik een gehele toolbox en kennis beschikbaar waarmee ik jouw organisatie kan ondersteunen in het gehele proces. Zo maak ik gebruik van technieken zoals games, de empathy map, customer journey, value proposition canvas en het business model canvas. Voor creatieve sessies en workshop maak ik gebruik van appreciative inquiry en serious gaming. Design thinking is de overkoepelende methode om te komen tot strategieën, concepten en verhalen.

Uiteraard werk ik Agile, ik ben dan ook gecertificeerd Scrum Product Owner, oftewel CSPO.

Ondernemer pur sang

Ik zie altijd nieuwe kansen en ontwikkelingen waar ik graag meer van wil weten of waar ik direct op inspeel, zoals het bedenken van nieuwe concepten waarmee je als organisatie meer omzet kunt halen uit nieuwe en bestaande klanten. Of hoe je als organisatie zaken anders kunt aanpakken en op deze manier je aanpak innoveert.

Naast mijn werk als consultant ben ik een tweetal bedrijven. In 2017 zette ik een scriptiebegeleidingsbureau op, Jouw scriptiecoach, dat studenten helpt om af te studeren. Inmiddels werkt Jouw Scriptiecoach samen met een netwerk van ruim 20 scriptiebegeleiders voor scriptiebegeleiding in heel Nederland en Vlaanderen.

Met mijn kindercoachpraktijk Pittige Kids richt ik me op ouders van hooggevoelige kinderen die vaak beschikken over een sterke wil en dus veel temperament hebben, vandaar ook de naam Pittige Kids. Ik zet mijn coachingskills in om te onderzoeken wanneer deze kinderen overprikkelt raken en leer ze zelf beter de signalen te herkennen zodat ze rustiger blijven en daardoor beter in hun vel komen te zitten. Voor ouders en scholen geef ik trainingen hoe je om kunt gaan met deze hooggevoelige kinderen met een sterke wil, want dat is vaak echt een uitdaging.

Verder geef ik trainingen en opleidingen Bij NCOI en SRM op het vlak van (online) marketing, social media, growth hacking, storytelling, concepten, online branding en content marketing. Daarnaast neem ik regelmatig examens af bij het NIMA voor digital marketing NIMA B. Ik ben gecertificeerd als NIMA Qualified Lecturer, het kwaliteitskenmerk van NIMA voor marketingdocenten. En ik ben geregistreerd bij het CRKBO als docent.

Behoefte aan een daadkrachtige consultant? Linda staat voor je klaar.

Wil je meer informatie over de mogelijkheden die ik je kan bieden of mijn beschikbaarheid?  Vul dan je gegevens in en ik neem zo snel mogelijk contact met je op.

Wil je weten wat we voor jou kunnen doen?

Stuur dan even een bericht.

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onze privacyverklaring vind je hier.

Hovestad marketing & strategie maakt op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website en/of Flash-applicaties wordt meegestuurd en door je browser op je harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. Wij maken gebruik van technische cookies ( noodzakelijk voor de technische werking van de website) en analytische cookies (om anonieme gebruiksgegevens te verzamelen). Wij mogen gebruik maken van technische cookies, maar je hebt het recht om te kiezen of je ook analytische inschakelt . Als je deze cookies inschakelt, help je ons om je een betere ervaring te bieden . Cookieverklaring