Training Contentmarketing

Training Contentmarketing – 2 dagen

Met de training Contentmarketing ga je jezelf verdiepen in jouw doelgroep en leer je met welke content je jouw doelgroep kunt bereiken. Content wordt steeds belangrijker in je marketingaanpak, dat geldt voor iedere organisatie, zeker met een doelgroep die steeds grilliger wordt en lastiger te bereiken. Met onderscheidende content kun je jezelf onderscheiden op de markt, van je concurrenten en juist die niche aanspreken die je concurrenten nu nog niet aanspreken.

Je gaat gedurende deze tweedaagse training aan de slag met een creatieve contentstrategie en krijgt ook verschillende praktische tips hoe je deze tot uitvoer brengt. We behandelen niet alleen de strategie, maar we kijken ook naar de technieken voor het ontwikkelen van de juiste content en nemen ook de copywriting mee. Na afloop van deze training heb je dus niet alleen een raamwerk voor je strategie, maar ook al direct tools in handen om deze tot uitvoer te brengen.

Wat leer je tijdens de training Contentmarketing?

  • Je weet hoe je een contentstrategie kunt opstellen
  • Je hebt inzicht in je doelgroep
  • Je weet in welke content je doelgroep geïnteresseerd is c.q. hoe je de doelgroep kunt bereiken
  • Je weet welke kanalen je hiervoor het beste kunt inzetten
  • Je weet ook welke content het beste werkt en wat je nodig hebt om deze te kunnen creëren
  • Je weet hoe je een contentkalender kunt opstellen
  • Je weet hoe je jouw resultaten kunt monitoren en hoe je kunt bijsturen indien nodig

Voor wie is de training Contentmarketing?

Deze training is bedoeld voor professionals die zich bezig houden met marketing, communicatie, contentcreatie, media en de organisatie hiervan. Bij iedere training is er plek voor maximaal 10 deelnemers. Er is bewust gekozen voor deze kleinschalige opzet zodat er gedurende de les ook voldoende tijd en ruimte is om in te gaan op specifieke vragen. Voor deze opleiding gelden verder geen speciale vooropleidingseisen.

Programma

De training bestaat uit twee dagen waarbij je van 10-16 uur les krijgt. De volgende onderdelen worden behandeld gedurende de training: 

  • Trends en ontwikkelingen
  • Contentstrategie ontwikkelen (inclusief doelgroep bepalen, persona ontwikkelen en customer journey)
  • Doelstellingen en KPI’s
  • Kanaalkeuze
  • Contentpijlers bepalen
  • Opstellen contentkalender
  • Meten en bijsturen op je resultaten
  • Organisatie van contentmarketing

Data en locatie

De training Contentmarketing wordt op meerdere locaties in Nederland gegeven. Regelmatig beginnen er trainingen in Utrecht, Haarlem en Den Haag. Op dit moment zijn de volgende data ingepland:

  • Woensdag 2 en 9 september

Investering

De totale training kost € 700,- voor 2 dagen (exclusief 21% btw). Voor alle trainingen wordt er een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater voor je geregeld. In het arrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. Onze opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.

 

Advies of inschrijven?

Wil je eerst even overleggen welke training het beste aansluit op jouw leerbehoefte? Neem dan via onderstaand formulier contact met ons op. Inschrijven of een optie nemen voor een training kan ook,. Je kunt dan onderstaand contactformulier invullen en aangeven voor welke training je jezelf wilt aanmelden en wat de gewenste datum is van de training die je wilt volgen. Sowieso bellen we je even om de wensen te bespreken en als je dan besluit deel te nemen volgt de factuur en bevestiging van de training.

Over de trainer

De training contentmarketing wordt gegeven door Linda Hovestad. Zij is een echte marketingspecialist met passie voor het vak en heeft veel ervaring als contentmarketeer bij verschillende organisaties. Linda neemt uitgebreid de tijd voor haar cursisten. Zo is er ook ruimte om verschillende praktijkvoorbeelden te bespreken of cases vanuit de organisatie waar je zelf werkt.

 

Vragen of een gratis adviesgesprek?

Neem contact op!

Wil je meer informatie of wil je vrijblijvend contact met Linda om te bespreken hoe zij je kan helpen? Vul dan hieronder je gegevens in.

Bij het invullen van dit formulier willen wij je graag wijzen op onze privacyverklaring waarin staat beschreven hoe wij jouw persoonsgegevens verwerken

Hovestad marketing & strategie maakt op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website en/of Flash-applicaties wordt meegestuurd en door je browser op je harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. Wij maken gebruik van technische cookies ( noodzakelijk voor de technische werking van de website) en analytische cookies (om anonieme gebruiksgegevens te verzamelen). Wij mogen gebruik maken van technische cookies, maar je hebt het recht om te kiezen of je ook analytische inschakelt . Als je deze cookies inschakelt, help je ons om je een betere ervaring te bieden . Cookieverklaring