Training Contentmarketing – 2 dagen
Contentmarketing is een strategische marketingbenadering gericht op het creëren en distribueren van waardevolle, relevante en consistente inhoud om je potentiële klant aan te spreken, te binden en te behouden – en uiteindelijk daarmee waardevolle leads en orders te verkrijgen. In plaats van je producten of diensten te pitchen, bied je relevante en nuttige inhoud aan je prospects en klanten aan om hen te helpen hun problemen op te lossen. Contentmarketing is dan ook de motor van je marketingstrategie. Content wordt steeds belangrijker in je marketingaanpak, dat geldt voor iedere organisatie, zeker met een doelgroep die steeds grilliger wordt en lastiger te bereiken. Met onderscheidende content kun je jezelf onderscheiden op de markt, van je concurrenten en juist die niche aanspreken die je concurrenten nu nog niet aanspreken.
Dit is dan ook exact waar je in onze training contentmarketing mee aan de slag gaat. Je gaat jezelf verdiepen in jouw doelgroep en leert met welke content je jouw doelgroep kunt bereiken. Je krijgt verschillende praktische tips en handvatten mee die je direct in de praktijk kunt toepassen. We behandelen niet alleen de strategie, maar we kijken ook naar de technieken voor het ontwikkelen van de juiste content en nemen ook de copywriting mee. Na afloop van deze training heb je dus niet alleen een raamwerk voor je contentstrategie, maar ook al direct tools in handen om deze tot uitvoer te brengen.
Na afloop van deze training weet je:
- Alles over de laatste trends op het vlak van contentmarketing;
- Hoe je storytelling kunt gebruiken om je verhaal te vertellen;
- Op welke manier je de contentstrategie ontwikkelt;
- Hoe je de contentstrategie vertaalt naar contentmarketingplan.
Direct inschrijven of een optie nemen
Je leert:
- Hoe je de wensen en behoeften van je doelgroep kunt bepalen;
- In welke content je doelgroep geïnteresseerd is;
- Via welke kanalen je de doelgroep kunt bereiken;
- Welke content het beste werkt;
- Wat je nodig hebt om deze te kunnen creëren;
- Hoe je een contentkalender kunt opstellen;
- Hoe je jouw resultaten kunt monitoren.
Voor wie is de training contentmarketing bedoeld?
De training contentmarketing is bedoeld voor professionals die zich bezig houden met marketing, communicatie, contentcreatie, media en de organisatie hiervan. Bij iedere cursus is er plek voor maximaal 10 deelnemers. Er is bewust gekozen voor deze kleinschalige opzet zodat er gedurende de les ook voldoende tijd en ruimte is om in te gaan op specifieke vragen. Voor deze opleiding gelden verder geen speciale vooropleidingseisen.
Data en locaties
Onze trainingen bieden we aan op locatie aan de Kerkerinklaan 66 2071 RM Santpoort-Noord. Mocht je een opleiding liever online willen volgen dan is dat uiteraard mogelijk. Ook kun je de opleiding met meerdere collega’s volgen in een incompany traject. Wil je meer weten over de mogelijkheden die we bieden? Neem dan even contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Direct inschrijven of een optie nemen
Kosten
De totale opleiding kost € 795,- voor 2 dagen (exclusief 21% btw).
Ook incompany te volgen
Alle trainingen uit ons open aanbod kunnen ook specifiek voor jouw organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijden. Wil je hierover meer informatie ontvangen? Neem dan even contact met ons op.
Over de trainer
De opleiding wordt gegeven door Linda Hovestad. Als consultant helpt Linda organisaties met het ontwikkelen van proposities vanuit inzichten die opgehaald worden bij de klant zelf met behulp van verschillende creatieve technieken en tools zoals de empathy map, customer journey, persona’s, het value proposition canvas en het business model canvas. Voor creatieve sessies en workshop maakt Linda gebruik van appreciative inquiry en serious gaming. Design thinking is de overkoepelende methode om te komen tot strategieën, concepten en verhalen. Linda neemt uitgebreid de tijd voor haar cursisten. Zo is er ook ruimte om verschillende praktijkvoorbeelden te bespreken of cases vanuit de organisatie waar je zelf werkt.