Training propositieontwikkeling met het Value Proposition Canvas – 1 dag

In onze training propositieontwikkeling maken we gebruik van het Value Proposition Canvas en gebruiken we verschillende tools zoals het value proposition canvas template en de empathy map. Het Value Proposition Canvas van Osterwalder is onderdeel van het Business Model Canvas en bedoeld om vanuit de behoefte van je klant de ideale waardepropositie vorm te geven waarbij je inspeelt op de pain en de gain van je doelgroep.

In onze training propositieontwikkeling met het Value Proposition Canvas ga je kijken hoe je jouw aanbod zo kunt vormgeven of aanscherpen dat je de juiste klant gaat aanspreken. Om jouw propositie concreet te maken is het belangrijk dat je weet wat er speelt in je markt, dat je weet wat je concurrenten doen en dat je weet wie je klanten zijn, waar deze zich bevinden en wat ze willen. Je wilt immers een onderscheidende propositie neerzetten die ook winstgevend is. We leren je alle ins en outs van het Value Proposition Canvas model en het waardepropositie canvas en hoe je hiermee een winstgevende propositie bouwt. In onze training krijg je naast uitleg over het Value Proposition Canvas ook tal voor praktijkvoorbeelden te zien zodat je ook leert wat wel en niet werkt.

Na afloop van deze training weet je:

  • Hoe je de doelgroep en zijn pains en gains in kaart kunt brengen;
  • Hoe je jouw propositie kunt vormgeven om in te spelen op de pains en gains van je doelgroep;
  • En, hoe je jouw waardepropositie ook concreet kunt maken naar je doelgroep door te kijken naar het belofte en bewijs.

Vooral die laatste stap is essentieel voor een succesvolle waardepropositie. Wat maakt jouw propositie uniek en hoe vertaal je dit naar de juiste belofte en wat is de bewijsvoering waarmee je concreet maakt dat je boodschap klopt. Ook dit leer je gedurende deze praktische training.

Direct inschrijven of een optie nemen

Je leert:

  • De basisprincipes Value Proposition Canvas Model
  • De markt, trends en ontwikkelingen in kaart brengen
  • Je concurrentie in kaart brengen
  • Een analyse te maken van je doelgroep; wie is je doelgroep? Welke taak wil je klant volbrengen, wat zijn de pains en gains van je klant?
  • Waar je toegevoegde waarde kunt leveren aan de klant (hoe draai je de pain en gain van je klant om in toegevoegde waarde)
  • Hoe je je concrete aanbod (propositie) kunt vormgeven.

Voor wie is de training propositieontwikkeling met het Value Proposition Canvas bedoeld?

De training propositieontwikkeling met het Value Proposition Canvas is bedoeld voor iedereen die binnen zijn organisatie aan de slag wil met propositieontwikkeling en wil leren hoe je het Value Proposition Canvas kunt toepassen. Bij iedere cursus is er plek voor maximaal 10 deelnemers. Er is bewust gekozen voor deze kleinschalige opzet zodat er gedurende de les ook voldoende tijd en ruimte is om in te gaan op specifieke vragen. Voor deze opleiding gelden verder geen speciale vooropleidingseisen.

Data en locatie

Onze trainingen bieden we aan op locatie aan de Kerkerinklaan 66 2071 RM Santpoort-Noord. Mocht je een opleiding liever online willen volgen dan is dat uiteraard mogelijk. Ook kun je de opleiding met meerdere collega’s volgen in een incompany traject. Wil je meer weten over de mogelijkheden die we bieden? Neem dan even contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Direct inschrijven of een optie nemen

Kosten

De totale opleiding kost € 395,-  (exclusief 21% btw).

Ook incompany te volgen

Alle opleidingen, trainingen, workshops en cursussen uit ons open aanbod kunnen ook specifiek voor jouw organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijden. Combinaties met andere trainingen zoals de training Business Model Canvas of de training Customer Journey Mapping zijn ook mogelijk. Wil je hierover meer informatie ontvangen? Neem dan even contact met ons op.

Ik heb met Linda een 1 daagse opleiding doorlopen op het gebied van Value Proposition Canvas en Customer Journey Mapping. Deze opleiding was op maat en 1 op 1, daardoor erg leerzaam en praktisch. Linda had een sterke rode draad door de dag heen, maar zeker veel ruimte om zaken toe te lichten en te bespreken aan de hand van een casus. Veel ervaring geeft veel voorbeelden die toepasbaar zijn in de opleiding om zaken te verduidelijken. Tevens goede tools die direct te gebruiken zijn na de opleiding. Zeer professioneel, veel ervaring, creatief en gedreven. Een zeer leerzame opleiding, die direct toepasbaar is.

Geert Poels

Business Development Manager, VDL Insect Systems

Over de trainer

De opleiding wordt gegeven door Linda Hovestad.  Als consultant helpt Linda organisaties met het ontwikkelen van proposities vanuit inzichten die opgehaald worden bij de klant zelf met behulp van verschillende creatieve technieken en tools zoals de empathy map, customer journey, persona’s, het value proposition canvas en het business model canvas.  Voor creatieve sessies en workshop maakt Linda gebruik van appreciative inquiry en serious gaming. Design thinking is de overkoepelende methode om te komen tot strategieën, concepten en verhalen. Linda neemt uitgebreid de tijd voor haar cursisten. Zo is er ook ruimte om verschillende praktijkvoorbeelden te bespreken of cases vanuit de organisatie waar je zelf werkt.

Neem contact op voor meer informatie over wat wij voor jou kunnen doen.

Wil je weten wat we voor jou kunnen doen?

Stuur dan even een bericht.

Onze privacyverklaring vind je hier.

Hovestad marketing & strategie maakt op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website en/of Flash-applicaties wordt meegestuurd en door je browser op je harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. Wij maken gebruik van technische cookies ( noodzakelijk voor de technische werking van de website) en analytische cookies (om anonieme gebruiksgegevens te verzamelen). Wij mogen gebruik maken van technische cookies, maar je hebt het recht om te kiezen of je ook analytische inschakelt . Als je deze cookies inschakelt, help je ons om je een betere ervaring te bieden . Cookieverklaring