Training Customer Journey Mapping – 1 dag
In de training Customer Journey Mapping krijg je inzicht in de customer journey van je klant en hoe je deze kunt optimaliseren. Ook weet je op het juiste moment met de juiste boodschap te komen.
Als je een goede propositie of campagne wilt ontwikkelen is het belangrijk dat je je als organisatie bewust bent van de klantreis die een klant aflegt voordat deze de keuze maakt om bij jou klant te worden. Het optimaliseren van de verschillende contactmomenten in de buyer journey zorgt voor meer traffic op de site, meer leads en meer sales. In de user journey gaat je klant je product of dienst gebruiken en speelt de ervaring een grote rol. Voldoet je product of dienst en is de beleving hierbij ook in orde, dan is de kans groot dat deze klant een herhaalaankoop doet en loyaal wordt aan je merk. Maar vaak blijkt dat juist in deze fase klanten afhaken. Ook hier kun je door het optimaliseren van processen, keten en communicatie vaak de beleving bij je klant vergroten en daarmee de loyaliteit van de klant voor jouw merk of organisatie.
We besteden daarom in deze training veel aandacht aan het proces van customer journey mapping. Hiermee ga je kijken en denken vanuit de klant en kun je de processen binnen je organisatie daarop af te stemmen. Kortom: een praktische cursus die je meer klanten zal opleveren omdat je inspeelt op de wensen en behoeften van je klant.
Na afloop van deze training weet je:
- Hoe de klantreis van je klant eruit ziet;
- Welke content past bij welk touchpoint en contactmoment;
- Hoe je de customer experience kunt verbeteren en welke kanalen en touchpoints je nog kunt toevoegen.
Direct inschrijven of een optie nemen
Je leert:
- Het verschil tussen de Buyer Journey en User Journey;
- Wat Customer journey mapping is en hoe je dit kunt toepassen in je organisatie;
- Hoe je de doelgroep in kaart brengt; wie is je doelgroep? Wat zijn de behoeften? Waar zit de ‘pain’ en ‘gain’;
- Hoe je een persona creëert;
- Hoe je de processen aan de hand van de customer journey kunt verbeteren.
Voor wie is de training customer journey mapping bedoeld?
De training customer journey mapping is bedoeld voor iedereen die binnen zijn organisatie aan de slag wil met de customer journey en wil leren hoe je customer journey mapping optimaal kunt toepassen. Bij iedere cursus is er plek voor maximaal 10 deelnemers. Er is bewust gekozen voor deze kleinschalige opzet zodat er gedurende de les ook voldoende tijd en ruimte is om in te gaan op specifieke vragen. Voor deze opleiding gelden verder geen speciale vooropleidingseisen.
Data en locatie
Onze trainingen bieden we aan op locatie aan de Kerkerinklaan 66 2071 RM Santpoort-Noord. Mocht je een opleiding liever online willen volgen dan is dat uiteraard mogelijk. Ook kun je de opleiding met meerdere collega’s volgen in een incompany traject. Wil je meer weten over de mogelijkheden die we bieden? Neem dan even contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Direct inschrijven of een optie nemen
Kosten
De totale opleiding kost € 395,- voor 1 dag (exclusief 21% btw).
Ook incompany te volgen
Alle opleidingen en cursussen uit ons open aanbod kunnen ook specifiek voor jouw organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijden. Wil je hierover meer informatie ontvangen? Neem dan even contact met ons op.
Ik heb met Linda een 1 daagse opleiding doorlopen op het gebied van Value Proposition Canvas en Customer Journey Mapping. Deze opleiding was op maat en 1 op 1, daardoor erg leerzaam en praktisch. Linda had een sterke rode draad door de dag heen, maar zeker veel ruimte om zaken toe te lichten en te bespreken aan de hand van een casus. Veel ervaring geeft veel voorbeelden die toepasbaar zijn in de opleiding om zaken te verduidelijken. Tevens goede tools die direct te gebruiken zijn na de opleiding. Zeer professioneel, veel ervaring, creatief en gedreven. Een zeer leerzame opleiding, die direct toepasbaar is.
Over de trainer
De opleiding wordt gegeven door Linda Hovestad. Als consultant helpt Linda organisaties met het ontwikkelen van proposities vanuit inzichten die opgehaald worden bij de klant zelf met behulp van verschillende creatieve technieken en tools zoals de empathy map, customer journey, persona’s, het value proposition canvas en het business model canvas. Voor creatieve sessies en workshop maakt Linda gebruik van appreciative inquiry en serious gaming. Design thinking is de overkoepelende methode om te komen tot strategieën, concepten en verhalen. Linda neemt uitgebreid de tijd voor haar cursisten. Zo is er ook ruimte om verschillende praktijkvoorbeelden te bespreken of cases vanuit de organisatie waar je zelf werkt.
