Training Customer Journey Marketing
Training Customer Journey Marketing- 1 dag
Customer Journey Marketing richt zich op het begrijpen en optimaliseren van de volledige ervaring die een klant heeft met een merk, product of dienst. Vanaf oriëntatie tot het eerste contact en van de uiteindelijke aankoop tot de gebruiksfase waarin je klant je product, dienst of merk evalueert. De nadruk ligt op het creëren van een optimale klantreis met slim gekozen contactpunten zodat je klant zo optimaal wordt geholpen.
Als je een goede propositie of campagne wilt ontwikkelen is het belangrijk dat je je als organisatie bewust bent van de klantreis die je (potentiële) klant aflegt voordat deze de keuze maakt om bij jou klant te worden. Het inzichtelijk maken van verschillende contactmomenten en het optimaliseren van de buyer journey zorgt voor meer traffic op je site, meer leads en meer sales. Daarnaast is het ook belangrijk naar de user journey van je klant te kijken. Voldoet je product of dienst en is de beleving hierbij ook in orde, dan is de kans groot dat deze klant een herhaalaankoop doet en loyaal wordt aan je merk. Vaak blijkt echter dat juist in deze fase klanten afhaken. Ook hier kun je door het optimaliseren van processen, keten en communicatie vaak de beleving bij je klant vergroten en daarmee de loyaliteit van de klant voor jouw merk of organisatie.
We besteden daarom in de training Customer Journey Marketing naast het in kaart brengen van de customer journey ook veel aandacht aan het proces van customer journey mapping. Hiermee ga je kijken en denken vanuit de klant en kun je de processen binnen je organisatie daarop af te stemmen. Kortom: een praktische cursus die je meer klanten zal opleveren omdat je inspeelt op de wensen en behoeften van je klant.
Je leert:
- Hoe je de klantreis van je potentiële klant in kaart brengt door te analyseren welke stappen je klant doorloopt in zijn oriëntatie- en keuzeproces. Je leert ook via welke contactmomenten en kanalen (touchpoints) je klant met je organisatie contact maakt en welke touchpoints je nog kunt toevoegen voor een nog fijnere klantervaring.
- Hoe je een persona creëert op basis van de specifieke behoeften van je klant in elke fase van hun reis.
- Hoe je marketingcampagnes kunt toevoegen (via diverse kanalen) om je klant op een relevante manier te bereiken.
- Hoe je de klantbetrokkenheid en interactie kunt verbeteren met je klant. Zodat je werkt aan een langdurende klantrelatie.
- Welke technologische oplossingen je zou moeten toevoegen in je marketingaanpak om ook te zorgen dat er een geïntegreerde multichannel aanpak mogelijk is. Denk aan je CRM, marketing automation programma’s en andere kanalen die je inzet.
- En tot slot, hoe je de customer journey voortdurend kunt evalueren en optimaliseren op basis van klantfeedback en (online) prestaties.
- Het verschil tussen de Buyer Journey en User Journey.
Na afloop van deze training weet je:
- Wat Customer Journey Marketing is en hoe je dit kunt toepassen in je organisatie.
- Hoe je een persona creëert.
- Hoe de klantreis van je potentiële klant in kaart kunt brengen (zowel de buyer journey als de user journey).
- Via welke touchpoints je potentiële klant met je organisatie in aanraking komt.
- Welke touchpoints en kanalen nog missen in je customer journey.
- Welke content past bij welk touchpoint en welk contactmoment.
- Hoe je de customer experience voor je potentiële klant kunt verbeteren en aan welke knoppen je hiervoor moet draaien.
- Hoe je de processen aan de hand van de customer journey kunt verbeteren.
Direct inschrijven of een optie nemen
Voor wie is de training Customer Journey Marketing bedoeld?
De training customer journey mapping is bedoeld voor iedereen die binnen zijn organisatie aan de slag wil met de customer journey en wil leren hoe je customer journey mapping optimaal kunt toepassen. Bij iedere cursus is er plek voor maximaal 10 deelnemers. Er is bewust gekozen voor deze kleinschalige opzet zodat er gedurende de les ook voldoende tijd en ruimte is om in te gaan op specifieke vragen. Voor deze opleiding gelden verder geen speciale vooropleidingseisen.
Data 2024
De planning van 2024 is bekend. We geven de training Customer Journey Marketing op de volgende data:
- Vrijdag 2 februari
- Vrijdag 29 maart
- Woensdag 15 mei
- Vrijdag 31 juni
- Woensdag 11 september
- Vrijdag 13 december
Onze trainingen bieden we aan op locatie aan in de omgeving van Santpoort-Noord.
Direct inschrijven of een optie nemen
Mocht je een opleiding liever online willen volgen dan is dat uiteraard mogelijk. Ook kun je de opleiding met meerdere collega’s volgen in een incompany traject. Wil je meer weten over de mogelijkheden die we bieden? Neem dan even contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Kosten
De totale opleiding kost € 595,- voor 1 dag (exclusief 21% btw).
Ook incompany te volgen
Alle opleidingen en cursussen uit ons open aanbod kunnen ook specifiek voor jouw organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijden. Wil je hierover meer informatie ontvangen? Neem dan even contact met ons op.
Ik heb met Linda een 1 daagse opleiding doorlopen op het gebied van Value Proposition Canvas en Customer Journey Mapping. Deze opleiding was op maat en 1 op 1, daardoor erg leerzaam en praktisch. Linda had een sterke rode draad door de dag heen, maar zeker veel ruimte om zaken toe te lichten en te bespreken aan de hand van een casus. Veel ervaring geeft veel voorbeelden die toepasbaar zijn in de opleiding om zaken te verduidelijken. Tevens goede tools die direct te gebruiken zijn na de opleiding. Zeer professioneel, veel ervaring, creatief en gedreven. Een zeer leerzame opleiding, die direct toepasbaar is.
Over de trainer
De opleiding wordt gegeven door Linda Hovestad. Als consultant helpt Linda organisaties met het ontwikkelen van proposities vanuit inzichten die opgehaald worden bij de klant zelf met behulp van verschillende creatieve technieken en tools zoals de empathy map, customer journey, persona’s, het value proposition canvas en het business model canvas. Voor creatieve sessies en workshop maakt Linda gebruik van appreciative inquiry en serious gaming. Design thinking is de overkoepelende methode om te komen tot strategieën, concepten en verhalen. Linda neemt uitgebreid de tijd voor haar cursisten. Zo is er ook ruimte om verschillende praktijkvoorbeelden te bespreken of cases vanuit de organisatie waar je zelf werkt.