Training Content Marketing
Training Content Marketing – 2 dagen
Content Marketing is een strategie waarbij je waardevolle en relevante content creëert en verspreid zodat je jouw doelgroepen bereikt en aan je bindt. Door de juiste content te creëren kun je jezelf als organisatie onderscheiden van de massa en waarde toevoegen voor je doelgroepen en daarmee bouwen aan een langdurige relatie.
Gedurende onze training Content Marketing:
- Leer je boeiende content te creëren die je doelgroep aanspreekt en omzet in loyale klanten.
- Ontwikkel je een strategische aanpak voor blogs, video’s en sociale media om jouw merk te versterken.
Schrijf je nu in voor onze Content Marketing training en ga direct aan de slag!
De volgende onderwerpen worden behandeld gedurende onze training Content Marketing:
- Alle ins en outs m.b.t. tot Content Marketing
- Hoe je een contentstrategie formuleert die aansluit bij de bedrijfsdoelstellingen en behoeften van de doelgroep.
- Het identificeren van de doelgroep(en), begrijpen van hun behoeften, interesses en gedrag zodat je de juiste content kunt ontwikkelen
- Welke metrics en KPI’s je kunt opstellen om de prestaties van je content te analyseren en inzicht te krijgen in de impact ervan
- Het belang van zoekmachineoptimalisatie (SEO) in contentcreatie om de vindbaarheid van je organisatie te vergroten
- Inzetten van storytelling in je contentstrategie
- Welke kanalen je het beste kunt inzetten om je content te distribueren (betaald, organisch)
- Inzet van User-Generated Content (UGC)
- Praktische tips en richtlijnen voor het produceren van content in diverse vormen, zoals blogs, video’s, infographics, etc.
- Integratie met social media
- Het opzetten van een contentkalender
- Do’s en don’t en juridische zaken waar je rekening mee moet houden bij een Content Marketing strategie
Gedurende de training Content Marketing krijg je tal van praktijkvoorbeelden en ga je zelf ook aan de slag met de theorie en werk je aan je Content Marketing strategie en plan.
Voor wie is de training Content Marketing bedoeld?
De training Content Marketing is bedoeld voor professionals die zich bezig houden met marketing, communicatie, contentcreatie, media en de organisatie hiervan. Bij iedere cursus is er plek voor maximaal 10 deelnemers. Er is bewust gekozen voor deze kleinschalige opzet zodat er gedurende de les ook voldoende tijd en ruimte is om in te gaan op specifieke vragen. Voor deze opleiding gelden verder geen speciale vooropleidingseisen.
Data 2024
De planning van 2024 is bekend. We geven de training Content Marketing op de volgende data:
- Vrijdag 5 april en 12 april
- Vrijdag 11 oktober en 25 oktober
Onze trainingen bieden we aan op locatie aan in de omgeving van Santpoort-Noord.
Direct inschrijven of een optie nemen
Mocht je een opleiding liever online willen volgen dan is dat uiteraard mogelijk. Ook kun je de opleiding met meerdere collega’s volgen in een incompany traject. Wil je meer weten over de mogelijkheden die we bieden? Neem dan even contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Investering
De totale opleiding kost € 1100,- voor 2 dagen (exclusief 21% btw).
Ook incompany te volgen
Alle trainingen uit ons open aanbod kunnen ook specifiek voor jouw organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijden. Wil je hierover meer informatie ontvangen? Neem dan even contact met ons op.
Over de trainer
De opleiding wordt gegeven door Linda Hovestad. Als consultant helpt Linda organisaties met het ontwikkelen van proposities vanuit inzichten die opgehaald worden bij de klant zelf met behulp van verschillende creatieve technieken en tools zoals de empathy map, customer journey, persona’s, het value proposition canvas en het business model canvas. Voor creatieve sessies en workshop maakt Linda gebruik van appreciative inquiry en serious gaming. Design thinking is de overkoepelende methode om te komen tot strategieën, concepten en verhalen. Linda neemt uitgebreid de tijd voor haar cursisten. Zo is er ook ruimte om verschillende praktijkvoorbeelden te bespreken of cases vanuit de organisatie waar je zelf werkt.