Training Storytelling

Training Storytelling – 1 dag

Storytelling is al heel oud, denk maar aan de bijbel, maar ook de grottekeningen die gevonden zijn, mensen hebben de behoefte om hun verhaal te vertellen. Ook nu in het digitale tijdperk, alleen zijn de mogelijkheden veel uitgebreider en is het niet meer alleen een kwestie van zenden, je moet weten wat je doelgroep wil weten van jou als merk. Steeds meer bedrijven zetten storytelling in om klanten of medewerkers te kunnen bereiken. Maar hoe vertel je jouw verhaal nu effectief online? Welke kansen bieden social media en andere platforms om je doelgroep te bereiken?

In de training Storytelling leren we je alle basics; van het opzetten van een goed verhaal tot de kanaalkeuze en distributie van je verhaal.

Wat kun je na het volgen van de Training Storytelling?

  • Je kent de theorie achter een krachtig verhaal en uit welke elementen een goede story is opgebouwd
  • Je weet hoe je een goed verhaal kunt maken en ook in welke vormen je dit kunt doen
  • Je leert ook hoe je video en vlogs kunt inzetten voor storytelling
  • Je begrijpt welke kanalen (o.a. social media) je kunt inzetten voor effectieve distributie van je verhaal

Voor wie is de training?

Deze training is geschikt voor iedereen die aan de slag wil gaan met storytelling en die de kracht van verhalen wil gebruiken in de (online) strategie van de organisatie waar je werkzaam voor bent. Je hebt geen specifieke voorkennis nodig. Bij iedere training is er plek voor maximaal 10 deelnemers. Er is bewust gekozen voor deze kleinschalige opzet zodat er gedurende de les ook voldoende tijd en ruimte is om in te gaan op specifieke vragen. Voor deze opleiding gelden verder geen speciale vooropleidingseisen.

Programma

De training bestaat uit één dag waarbij je van 10-16 uur les krijgt. De volgende onderdelen worden behandeld gedurende de training: 

  • Structuur van verhalen, we gaan in op de opbouw en elementen van een krachtig verhaal
  • Hero’s Journey Model en hoe je deze kunt gebruiken binnen storytelling
  • Praktijkcases, wat werkt en wat niet
  • Social media en de inzet bij storytelling
  • Video en vloggen
  • Praktijkopdracht: je gaat aan de slag met storytelling (wat is je verhaal, hoe bouw je het op en hoe ga je het vertellen)

Data en locatie

De training Business Model Canvas wordt op meerdere locaties in Nederland gegeven. Regelmatig beginnen er trainingen in Utrecht, Haarlem en Den Haag. Op dit moment zijn de volgende data ingepland:

  • Woensdag 2 december

Investering

De totale training kost € 350,- voor 1 dag (exclusief 21% btw). Voor alle trainingen wordt er een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater voor je geregeld. In het arrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. Onze opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.  

 

Advies of inschrijven?

Wil je eerst even overleggen welke training het beste aansluit op jouw leerbehoefte? Neem dan via onderstaand formulier contact met ons op. Inschrijven of een optie nemen voor een training kan ook,. Je kunt dan onderstaand contactformulier invullen en aangeven voor welke training je jezelf wilt aanmelden en wat de gewenste datum is van de training die je wilt volgen. Sowieso bellen we je even om de wensen te bespreken en als je dan besluit deel te nemen volgt de factuur en bevestiging van de training.

Over de trainer

De training Storytelling wordt gegeven door Linda Hovestad. Zij geeft regelmatig trainingen voor NCOI, BVO (Boertien, Vergouwen, Overduin), Lectric, SRM, Schoevers en Scheidegger op het vlak van ondernemen en (online) marketing. Linda heeft veel ervaring met storytelling en hoe je het verhaal vormgeeft. Gedurende de training krijg je tal van voorbeelden van goede verhalen en je gaat concreet met jouw verhaal aan de slag gedurende de les.

 

Vragen of een gratis adviesgesprek?

Neem contact op!

Wil je meer informatie of wil je vrijblijvend contact met Linda om te bespreken hoe zij je kan helpen? Vul dan hieronder je gegevens in.

Bij het invullen van dit formulier willen wij je graag wijzen op onze privacyverklaring waarin staat beschreven hoe wij jouw persoonsgegevens verwerken

Hovestad marketing & strategie maakt op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website en/of Flash-applicaties wordt meegestuurd en door je browser op je harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. Wij maken gebruik van technische cookies ( noodzakelijk voor de technische werking van de website) en analytische cookies (om anonieme gebruiksgegevens te verzamelen). Wij mogen gebruik maken van technische cookies, maar je hebt het recht om te kiezen of je ook analytische inschakelt . Als je deze cookies inschakelt, help je ons om je een betere ervaring te bieden . Cookieverklaring