Training Storytelling
Training Storytelling – 1 dag
Steve Jobs zei ooit: “The most powerful person in the world is the storyteller. The storyteller sets the vision, values and agenda of an entire generation that is to come.”
Storytelling is een effectieve manier om je boodschap over te brengen bij je doelgroep. In plaats van een droog feitelijk verhaal verpak je de boodschap in een verhaalvorm met begin, midden en einde. Door gebruik te maken van een goede verhaallijn en technieken zorg je ervoor dat je een boodschap ontwikkelt die veel beter blijft hangen bij je doelgroep. Je kunt je als organisatie onderscheiden met een goed verhaal. Juist daarom kiezen steeds meer organisaties voor de kracht van storytelling in het communicatieaanpak.
Gedurende onze praktische training Storytelling leer je hoe je een goed verhaal creëert door gebruik te maken van de juiste verhaallijn en technieken. We leren je ook hoe je het verhaal kunt integreren in je communicatieaanpak, we staan daarom stil bij de customer journey en hoe je het verhaal ook concreet kunt vertalen naar middelen. Daarnaast ga je zelf aan de slag om je eigen inspirerende verhaal voor je eigen organisatie neer te zetten.
Je leert gedurende onze training Storytelling:
- De basisprincipes van Storytelling. Het gaat hier om de kernelementen van een goed verhaal: personages, plot, conflict, resolutie en thema.
- Waarom storytelling zo effectief is binnen je communicatie.
- Hoe verhalen emoties oproepen en impact hebben op het menselijk brein.
- Hoe je storytelling in verschillende contexten kunt toepassen. Denk aan corporate storytelling, marketing, bedrijfscommunicatie, presentaties enzovoorts.
- Hoe je zorgt dat je verhaal goed aansluit bij je doelgroep. Hierbij is het belangrijk om in te spelen (en te weten) op wat je ontvanger van je wil weten.
- Wat de structuur is van een goed verhaal. We behandelen verschillende verhaalstructuren.
- Over het neerzetten van de karakters, de personen of entiteiten in het verhaal waarmee de ontvanger zich kan identificeren.
- Hoe je een plot neerzet, de reeks gebeurtenissen die zich ontvouwen en de structuur van het verhaal bepalen.
- Hoe je een conflict creëert, de uitdaging of obstakel dat moet worden overwonnen, hiermee zorg je dat je de aandacht van je ontvanger vasthoudt.
- Hoe je narratieve technieken goed kunt inzetten.
- Hoe je visuele elementen kunt integreren om de impact van het verhaal te vergroten.
- Hoe je jouw verhaal kunt laten aansluiten op de verschillende fasen van de customer journey;
- Uiteraard ga je ook concreet aan de slag! Je leert storytelling concreet in de praktijk toe te passen en een eigen ‘story’ te ontwikkelen.
Direct inschrijven of een optie nemen
Voor wie is de training storytelling bedoeld?
De training Storytelling is bedoeld voor iedereen die zich bezighoudt (of wil gaan houden) met storytelling en een krachtig verhaal wil overbrengen over zijn of haar organisatie. We vragen geen specifieke voorkennis, wel veel enthousiasme.
Data 2024
De planning van 2024 is bekend. We geven de training Storytelling op de volgende data:
- Woensdag 10 april
- Vrijdag 12 juli
- Woensdag 4 september
- Woensdag 23 oktober
Onze trainingen bieden we aan op locatie aan in de omgeving van Santpoort-Noord.
Direct inschrijven of een optie nemen
Mocht je een opleiding liever online willen volgen dan is dat uiteraard mogelijk. Ook kun je de opleiding met meerdere collega’s volgen in een incompany traject. Wil je meer weten over de mogelijkheden die we bieden? Neem dan even contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Investering
De totale opleiding kost € 595,- voor 1 dag (exclusief 21% btw).
Ook incompany te volgen
Alle trainingen uit ons open aanbod kunnen ook specifiek voor jouw organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijden. Wil je hierover meer informatie ontvangen? Neem dan even contact met ons op.
Over de trainer
De opleiding wordt gegeven door Linda Hovestad. Als consultant helpt Linda organisaties met het ontwikkelen van proposities vanuit inzichten die opgehaald worden bij de klant zelf met behulp van verschillende creatieve technieken en tools zoals de empathy map, customer journey, persona’s, het value proposition canvas en het business model canvas. Voor creatieve sessies en workshop maakt Linda gebruik van appreciative inquiry en serious gaming. Design thinking is de overkoepelende methode om te komen tot strategieën, concepten en verhalen. Linda neemt uitgebreid de tijd voor haar cursisten. Zo is er ook ruimte om verschillende praktijkvoorbeelden te bespreken of cases vanuit de organisatie waar je zelf werkt.