Interim Marketing Manager inhuren? 

Interim Marketing Manager nodig?

In deze dynamische en snel veranderende wereld van vandaag is het van cruciaal belang om snel te kunnen reageren en inspelen op veranderingen in de markt. Of je nu streeft naar het lanceren van een nieuwe campagne, het laden van je merkstrategie, of het opzetten van een krachtig marketingteam, Hovestad Marketing en Strategie kan je hierbij helpen.

Als Interim Marketing Manager is Linda Hovestad de sleutel tot het versnellen van je marketingdoelstellingen en het optimaliseren van je bedrijfsresultaten. Als marketeer helpt Linda organisaties bij diverse strategische en commerciële uitdagingen op het vlak van strategie, conceptontwikkeling, storytelling en contentmarketing. Linda is pragmatisch ingesteld en gericht op het behalen van resultaat.

Linda heeft veel marketingervaring in verschillende branches, is gecertificeerd Product Owner en beschikt over NIMA-B en NIMA-C diploma’s. Dat maakt haar een doorgewinterde marketing professional.

Linda als Interim Marketing Manager

Je kunt Linda inhuren voor de meest uiteenlopende vraagstukken. Zij beschikt over veel werkervaring in diverse branches. Bekijk gerust haar hele trackrecord op LinkedIn

Door haar helicopterview, waarbij Linda veel informatie kan trechteren naar hapklare brokken, komt zij eenvoudig tot de kern van elk probleem.  Zij werkt graag samen met de mensen binnen je organisatie, daarmee is Linda de verbindende schakel, die je helpt om de projecten op tijd af te ronden en die ook zorgt dat kennis behouden blijft binnen je organisatie. Als persoon is Linda te typeren als eerlijk en recht door zee, what you see is what you get.

Marketing en strategie

Binnen veel bedrijven is de marketingplanning een punt waarvoor niet altijd tijd wordt genomen, dagelijkse zaken gaan vaak voor. Dan kan het handig zijn om tijdelijk extern hulp in te huren om dit proces te coördineren. De input komt nog steeds uit de organisatie, alleen krijg je als organisatie een paar extra handjes erbij om het proces in goede banen te leiden en de resultaten te verwerken in een marketingplan. Zo kunnen je medewerkers gewoon doorwerken en focussen op hun eigen takenpakket en komt er niets in het geding!

Positionering

Je wilt weten hoe je jouw organisatie moet positioneren in een concurrerende, prijs gedreven markt. Daar kan Linda bij helpen. Vaak is de focus verschoven naar de korte termijn en het behalen van de targets. Samen gaan we kijken hoe je weer waarde kunt toevoegen voor je  klant en op welke elementen je het verschil kunt maken. Je hebt aan het einde van het traject inzicht in wat je klant wil, hoe de markt eruit ziet en hoe je als organisatie jezelf onderscheidend kunt presenteren aan je klant.

Branding

Branding omvat het creëren van een sterke en consistente identiteit voor je merk. Linda helpt bij het neerzetten van je merk en kan ook een rebranding als project oppakken. Vanuit inzichten wordt het merkverhaal opgezet en vertaald naar boodschappen richting de verschillende doelgroepen (message houses). Linda werkt met inzicht, belofte en bewijs voor de proposities die opgesteld worden. Vanuit het merkverhaal wordt ook de look & feel en tone of voice bepaald.

Propositieontwikkeling

Inzicht in je klant zorgt ervoor dat u je de producten en diensten beter kunt afstemmen op de wensen en behoeftes van je klant. Hierdoor zal je klant minder snel switchen van aanbieder. Als doorgewinterde marketeer kan Linda je organisatie helpen bij een analyse van de markt, concurrentieanalyse en een productportfolio-analyse waarbij we kijken naar de winstgevendheid van de producten en diensten. Door inzicht kunnen de juiste proposities opgesteld worden door te kijken naar inzicht, belofte en bewijs. Als interim manager kan Linda je vervolgens ook helpen bij de implementatie van deze proposities.

Acquisitie marketing en xsell en upsell

Wil je hulp bij creëren van leads en hoe je hier klanten van maakt? Linda analyseert hoe het proces van leadgeneratie er nu uitziet en waar de kansen zitten voor conversie. Vervolgens stelt zij een plan op om meer leads te genereren en deze met campagnes te converteren naar betalende klanten. Ook kijkt Linda naar xsell en upsell mogelijkheden want klanten die meerdere producten en diensten bij je afnemen zijn vaak loyaler en blijven langer klant.

Retentie marketing

Bij retentiemarketing ligt de focus op het behouden van je bestaande klanten en het elimineren van redenen waarom je klanten hun contract oversluiten naar een andere partij in de markt. Het behouden van klanten is immers goedkoper dan de kosten voor acquisitie voor nieuwe klanten. Hiervoor brengt Linda de redenen in kaart waarom je klanten opzeggen. Vervolgens volgt ook hier een actieplan met bijbehorende campagnes om te zorgen dat je klant loyaal blijft.

Campagne marketing

Je kunt Linda ook inschakelen voor het ontwikkelen en neerzetten van commerciële campagnes rondom nieuwe proposities en acties voor het werven en behouden van klanten. Zo heeft Linda voor verschillende opdrachtgevers al campagnes ontwikkeld en gecoördineerd.

Linda als Marketing Manager of Marketing Teamlead

Zoek je iemand die tijdelijk je marketingteam kan aansturen? Dan ben je bij Linda aan het juiste adres. Het kan zijn dat je voor een paar maanden overbrugging zoekt. Ook zou het kunnen dat je juist iemand zoekt die een team van scratch opzet of die ervoor zorgt dat je team tot een beter resultaat komt door de juiste prioriteiten te bepalen. Linda is iemand die snel orde kan creëren doordat ze zeer gestructureerd werkt, goed hoofdzaken van bijzaken kan scheiden en mensen enthousiasmeert.

Werkt je team niet goed samen of blijven de resultaten achter? Dan is het essentieel te onderzoeken waardoor dit komt. Linda is opgeleid tot businesscoach en heeft veel ervaring met systemisch werk binnen organisaties.

Wil je dat Linda je medewerkers bijspijkert qua marketingkennis? Dat is uiteraard ook mogelijk via een incompany traject waarbij Linda haar trainingen combineert tot een op maat training. Bekijk gerust even onze training pagina voor meer informatie.

Wat anderen zeggen

Gedreven, kundig, gezellig. Hiermee is voor mij Linda het beste te typeren tijdens onze samenwerking bij Inventum Technologies. Hier gaf Linda als interim manager sturing en uitvoering aan de rebranding van het complete merk. Als je zoekt naar een interim professional die in korte tijd een probleem kan analyseren, daarop een plan maakt, vervolgens mensen activeert. daarmee in samenwerking tot een concreet resultaat komt en bovenal ook nog eens heel erg gezellig in de omgang is: schakel Linda in!

Richard Vermeeren

New Business Development Manager, Inventum Technologies

Ik ken Linda als een ervaren marketing professional met expertise op veel vlakken. Ze analyseert de situatie snel en kan direct aangeven waar de kansen liggen om op te pakken. Dit maakt dat ze snel productief kan zijn en waarde kan leveren. Hierbij betrekt ze verschillende disciplines omdat ze zich goed beseft dat je samen verder komt. Ze is eerlijk, open en direct. Dit kan soms confronterend zijn maar is vaak wel de manier om tot succes te komen.

Linda heeft altijd een plan van aanpak klaar maar kan zich ook flexibel bewegen tussen de continue veranderingen in telecom. Ze houdt van bouwen waarbij strategie uiteindelijk overloopt in executie. Ik ben heel blij dat Linda ons is komen versterken en dat zij ons met haar scherpe commerciële blik geholpen heeft. Ik kan haar dan ook van harte aanbevelen als je op zoekt bent naar een marketing professional die gaat voor het resultaat.

Sanneke Melker

Marketing Manager B2B, T-Mobile (tegenwoordig Odido)

In de periode oktober 2020 tot september 2021 heeft Linda bij Wolters Kluwer, Schulinck de functie van Senior Digital Marketing Specialist a.i. vervuld. Ze heeft een groot aantal projecten zeer zelfstandig opgepakt. Eén van opdrachten was product manager voor Schulinck.nl, in deze rol heeft ze de roadmap verder vorm en inhoud gegeven, maar ook een aantal verbeteringen doorgevoerd waarmee ons kennisplatform stabieler is geworden.

Daarnaast heeft ze een aantal marketing campagnes uitgevoerd voor o.a. onze kennisbank en opleidingen. Ook heeft ze een goede basis gelegd voor een verdere optimalisatie van onze SEO.

Ik heb Linda leren kennen als een zeer zelfstandige professional die goed op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen van digital marketing. En ik heb prettig met haar samengewerkt.

Liesbeth Bergsma

Manager Opleidingen & Marketing, Wolters Kluwer

Gedurende een jaar mocht ik Linda in mijn team hebben als toegewijde kracht die echt waarde heeft toegevoegd. Zij heeft een professionele campagne voor onze PBA (Pakket- en Brief Automaat) ontwikkeld en aangezet om vervolgens op mijn verzoek het complete formule- assortiments- en locatiebeleid opnieuw te gaan vormgeven. PostNL bevindt zich in een sterk veranderende markt en haar Retail divisie past zich daarop proactief aan. Linda was al die tijd een betrouwbare support in ons streven naar innovatie en de optimale customer journey. Wie weet kruisen onze paden weer als interimmers Linda, veel dank

Jeroen van Nierop

PostNL

Linda heeft mij geholpen bij de marktintroductie van de Pakket- en briefautomaat. Deze innovatie van PostNL maakt het mogelijk om 24/7 pakketten te verzenden en ontvangen. Een marktintroductie van een innovatie vereist een diverse set aan vaardigheden. Zeker als je de wegen moet vinden om dit binnen een corporate structuur voor elkaar te krijgen. Haar ruime ervaring en persoonlijkheid is de reden geweest dat ik voor haar heb gekozen.

Linda heeft mij niet alleen positief verrast met het resultaat, maar ook met de snelheid en doortastendheid waarmee ze dit voor elkaar heeft gekregen. In korte tijd heeft zij de juiste betrokken gevonden, betrokken en meegenomen in het project. Op die manier heeft Linda een blijvend resultaat achtergelaten die wordt gedragen binnen de organisatie.

Corstiaan Smit

PostNL

Gecertificeerd Scrum Product Owner

Linda is gecertificeerd Product Owner (CSPO). Hierdoor kan ze je organisatie helpen bij het opzetten en coördineren van complexe en afdeling overkoepelende projecten. Denk bijvoorbeeld aan de ontwikkeling en implementatie van een nieuw systeem, productrationalisatie, het ontwikkelen van een nieuw concept en een (online) marketingcampagne. Gedurende het project zorgt Linda ervoor dat de wensen worden opgehaald bij management en diverse stakeholders en dat deze wensen in concrete acties en producten worden vertaald.

Overzicht van projecten

Wil je weten welke projecten Linda al heeft uitgevoerd? Op de klantenpagina vind je een  greep uit het overzicht van de opdrachten. Zo krijg je een idee met wat voor vraagstukken Linda je organisatie zou kunnen helpen.

Wil je weten hoe ik je kan helpen? Stel gerust je vraag.

​We maken dan snel een afspraak voor een (virtuele) koffie.

Wil je weten wat we voor jou kunnen doen?

Stuur dan even een bericht.

Naam
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Onze privacyverklaring vind je hier.

Hovestad marketing & strategie maakt op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website en/of Flash-applicaties wordt meegestuurd en door je browser op je harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. Wij maken gebruik van technische cookies ( noodzakelijk voor de technische werking van de website) en analytische cookies (om anonieme gebruiksgegevens te verzamelen). Wij mogen gebruik maken van technische cookies, maar je hebt het recht om te kiezen of je ook analytische inschakelt . Als je deze cookies inschakelt, help je ons om je een betere ervaring te bieden . Cookieverklaring