Training Business Model Canvas
Training Business Model Canvas – 1 dag
In een snel veranderende wereld is het belangrijk om continue te kijken naar hoe je als organisatie op deze ontwikkelingen kunt inspelen. Om concurrentievoordeel te behouden en wendbaar te zijn is flexibiliteit nodig om snel in te kunnen spelen op kansen in de markt.
Het Business Model Canvas is een krachtig strategisch model dat is ontworpen om bedrijfsmodellen op een visuele en gestructureerde manier te analyseren, ontwerpen en communiceren. Het canvas is ontwikkeld door Alexander Osterwalder en Yves Pigneur en biedt een overzichtelijke en beknopte manier om de belangrijkste elementen van een organisatie aan de hand van negen bouwstenen in kaart te brengen en te begrijpen.
Het Business Model Canvas helpt startende ondernemers om hun businessidee te concretiseren en de juiste strategische keuzes te maken. Daarnaast is het canvas uitermate geschikt voor organisaties die al langer aan de weg timmeren en hun strategie willen herijken. Gedurende onze training Business Model Canvas leer je alle ins en outs van het model en hoe je een strategie, businessplan of bedrijfsidee kunt concretiseren. Alle onderdelen van een goed doordacht verdienmodel komen gedurende de dag aan bod.
Je leert:
- De basisprincipes van het Business Canvas Model.
- Hoe je inzicht krijgt in wie je klanten zijn en hoe je het meeste haalt uit je klantrelaties.
- In welke klantsegmenten kansen liggen en hoe je de wensen en behoeften van die segmenten in kaart brengt zodat je hier ook op in kunt spelen.
- Hoe je de verschillende kanalen en klantcontactpunten (touchpoints) en hoe je deze efficiënt kunt inzetten om je klant te bereiken.
- Hoe je klantwaarde creëert.
- Wat de kernactiviteiten zijn van jouw onderneming zijn (dus waar je echt waarde toevoegt).
- Welke resources je nodig hebt voor je kernactiviteiten.
- Welke partners van belang zijn bij de totstandkoming van je business idee.
- Waar het zwaartepunt van de kostenstructuur voor je business idee ligt.
- Welke omzetstromen je kunt creëren.
Direct inschrijven of een optie nemen
Voor wie is de opleiding bedoeld?
De training is bedoeld voor iedereen die binnen zijn organisatie aan de slag wil met het Business Model Canvas en wil leren hoe je het canvas kunt toepassen. Bij iedere cursus is er plek voor maximaal 10 deelnemers. Er is bewust gekozen voor deze kleinschalige opzet zodat er gedurende de les ook voldoende tijd en ruimte is om in te gaan op specifieke vragen. Voor deze opleiding gelden verder geen speciale vooropleidingseisen.
Data 2024
De planning van 2024 is bekend. We geven de training Business Model Canvas op de volgende data:
- Woensdag 24 januari
- Vrijdag 1 maart
- Vrijdag 19 april
- Vrijdag 14 juni
- Vrijdag 20 september
- Woensdag 13 november
Onze trainingen bieden we aan op locatie aan in de omgeving van Santpoort-Noord.
Direct inschrijven of een optie nemen
Mocht je een opleiding liever online willen volgen dan is dat uiteraard mogelijk. Ook kun je de opleiding met meerdere collega’s volgen in een incompany traject. Wil je meer weten over de mogelijkheden die we bieden? Neem dan even contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Investering
De totale opleiding kost € 595,- (exclusief 21% btw).
Ook incompany te volgen
Alle trainingen uit ons open aanbod kunnen ook specifiek voor jouw organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijden. Wil je hierover meer informatie ontvangen? Neem dan even contact met ons op.
Over de trainer
De training Business Model Canvas wordt gegeven door Linda Hovestad. Als consultant helpt Linda organisaties met het ontwikkelen van proposities vanuit inzichten die opgehaald worden bij de klant zelf met behulp van verschillende creatieve technieken en tools zoals de empathy map, customer journey, persona’s, het value proposition canvas en het business model canvas. Voor creatieve sessies en workshop maakt Linda gebruik van appreciative inquiry en serious gaming. Design thinking is de overkoepelende methode om te komen tot strategieën, concepten en verhalen. Linda neemt uitgebreid de tijd voor haar cursisten. Zo is er ook ruimte om verschillende praktijkvoorbeelden te bespreken of cases vanuit de organisatie waar je zelf werkt.