Training Social Media Marketing

Training Social Media Marketing – 2 dagen

In deze boeiende training Social Media Marketing leer je hoe je met social media jouw specifieke doelgroepen kunt bereiken en in beweging kunt krijgen. We leren je alles wat je moet en wilt weten over social media, van strategiev tot campagnes, maar ook praktische weetje over de verschillende kanalen zoals hashtags, welk middel bij welke doelgroep past, hoe je een unieke boodschap per kanaal creëert enzovoorts. Je gaat gedurende de training ook direct aan de slag met de theorie en voert verschillende opdrachten uit, zodat je het geleerde ook direct kunt toepassen in de praktijk en binnen jouw organisatie.

Wat leer je tijdens de training Social Media Marketing?

  • Je bent op de hoogte van alle ontwikkelingen op het gebied van social media
  • Je kunt vanuit online marketingdoelstellingen ook social media doelstellingen opstellen (per kanaal/middel)
  • Je hebt kennis van je doelgroep en hoe je deze kunt bereiken op social media
  • Je kunt de social media mix samenstellen (waarbij we ook ingaan op Paid, Earned, Shared, Owned, oftewel het PESO model)
  • Je weet op basis van de social-mediamix de ultieme social media strategie te formuleren en implementeren
  • Je kunt aan de hand van diverse tools nauwkeurig targeten, zodat je jouw specifieke doelgroepen beter bereikt en waste voorkomt
  • Je kunt de effecten meten van je social media strategie en bijsturen op de resultaten
  • Je weet hoe je de organisatie rondom social media vorm moet geven en hoe je de risico’s van social media beperkt
  • Je leert hoe je influencers kunt inzetten in je social media strategie

Voor wie is de training Social Media Marketing?

Deze training is bedoeld voor iedereen die in zijn werk te maken heeft met online marketing en social media en daar meer uit wil halen. Bij iedere training is er plek voor maximaal 10 deelnemers. Er is bewust gekozen voor deze kleinschalige opzet zodat er gedurende de les ook voldoende tijd en ruimte is om in te gaan op specifieke vragen. Voor deze opleiding gelden verder geen speciale vooropleidingseisen.

Programma

Onze training duurt twee dagen waarbij je van 10-16 uur les krijgt. De volgende onderwerpen worden behandeld gedurende de training: 

  • Trends en ontwikkelingen social media
  • Uitleg over de verschillende social media kanalen: do’s & don’ts
  • Formuleren van SMART doelstellingen voor social media (vanuit de (online) marketingstrategie)
  • In kaart brengen van je doelgroep en hoe je deze kunt bereiken op social media
  • Bepalen van de boodschap & tone of voice per middel en kanaal
  • Social media campagneconcepten
  • Contentplanning & contentkalender
  • Budgetplanning
  • Social-mediamonitoringstools
  • Managen van een actieve campagne
  • Meten van een social campagne
  • Social media influencers
  • Organisatie rondom social media
  • Risico’s voor de organisatie bij inzet social media

Data en locatie

De training Social Media Marketing wordt op meerdere locaties in Nederland gegeven. Regelmatig beginnen er trainingen in Utrecht, Haarlem en Den Haag. Op dit moment zijn de volgende data ingepland:

  • Woensdag 16 en 23 september
  • Woensdag 9 en 16 december

Investering

De totale training kost € 700,- voor 2 dagen (exclusief 21% btw). Voor alle trainingen wordt er een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater voor je geregeld. In het arrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. Onze opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.

Advies of inschrijven?

Wil je eerst even overleggen welke training het beste aansluit op jouw leerbehoefte? Neem dan via onderstaand formulier contact met ons op. Inschrijven of een optie nemen voor een training kan ook,. Je kunt dan onderstaand contactformulier invullen en aangeven voor welke training je jezelf wilt aanmelden en wat de gewenste datum is van de training die je wilt volgen. Sowieso bellen we je even om de wensen te bespreken en als je dan besluit deel te nemen volgt de factuur en bevestiging van de training.

Over de trainer

Deze training wordt gegeven door Linda Hovestad. Zij is een doorgewinterde marketeer met veel kennis over social media en speelt in haar trainingen in op de praktische toepasbaarheid van social media binnen organisaties.  Je krijgt direct handvatten om de strategie op te zetten en tools om direct met de social media kanalen aan de slag te gaan. Verder is er ook ruimte om verschillende praktijkvoorbeelden te bespreken of cases vanuit de organisatie waar je zelf werkt.

Vragen of een gratis adviesgesprek?

Neem contact op!

Wil je meer informatie of wil je vrijblijvend contact met Linda om te bespreken hoe zij je kan helpen? Vul dan hieronder je gegevens in.

Bij het invullen van dit formulier willen wij je graag wijzen op onze privacyverklaring waarin staat beschreven hoe wij jouw persoonsgegevens verwerken

Hovestad marketing & strategie maakt op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website en/of Flash-applicaties wordt meegestuurd en door je browser op je harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. Wij maken gebruik van technische cookies ( noodzakelijk voor de technische werking van de website) en analytische cookies (om anonieme gebruiksgegevens te verzamelen). Wij mogen gebruik maken van technische cookies, maar je hebt het recht om te kiezen of je ook analytische inschakelt . Als je deze cookies inschakelt, help je ons om je een betere ervaring te bieden . Cookieverklaring