Customer Journey Mapping – 1 dag

In de opleiding Customer Journey Mapping krijg je inzicht in de customer journey van je klant en hoe je deze kunt optimaliseren. Ook weet je op het juiste moment met de juiste boodschap te komen. We besteden veel aandacht aan het proces van customer journey mapping. Hiermee ga je kijken en denken vanuit de klant en kun je de processen binnen je organisatie daarop af te stemmen. Kortom: een praktische cursus die je meer klanten zal opleveren omdat je inspeelt op de wensen en behoeften van je klant.

Als je een goede propositie of campagne wilt ontwikkelen is het belangrijk dat je je als organisatie bewust bent van de klantreis die een klant aflegt voordat deze de keuze maakt om bij jou klant te worden. Het optimaliseren van de verschillende contactmomenten in de buyer journey zorgt voor meer traffic op de site, meer leads en meer sales.  In de user journey gaat je klant je product of dienst gebruiken en speelt de ervaring een grote rol. Voldoet je product of dienst en is de beleving hierbij ook in orde, dan is de kans groot dat deze klant een herhaalaankoop doet en loyaal wordt aan je merk. Maar vaak blijkt dat juist in deze fase klanten afhaken. Ook hier kun je door het optimaliseren van processen, keten en communicatie vaak de beleving bij je klant vergroten en daarmee de loyaliteit van de klant voor jouw merk of organisatie.

Gedurende onze opleiding krijg je inzicht in de klantreis van je klant, welke content past bij welk touchpoint en contactmoment en hoe je de customer experience kunt verbeteren en welke kanalen en touchpoints je nog kunt toevoegen.

Direct inschrijven of een optie nemen

Je leert:

  • Het verschil tussen de Buyer Journey en User Journey
  • Wat Customer journey mapping is en hoe kun je dit toepassen in je organisatie?
  • Hoe je de doelgroep in kaart brengt; wie is je doelgroep? Wat zijn de behoeften? Waar zit de ‘pain’ en ‘gain’
  • Hoe je een persona creëert
  • Hoe je de processen aan de hand van de customer journey kunt verbeteren

Voor wie is de opleiding bedoeld?

De opleiding customer journey marketing is bedoeld voor iedereen die binnen zijn organisatie aan de slag wil met de customer journey en wil leren hoe je customer journey mapping optimaal kunt toepassen. Bij iedere cursus is er plek voor maximaal 10 deelnemers. Er is bewust gekozen voor deze kleinschalige opzet zodat er gedurende de les ook voldoende tijd en ruimte is om in te gaan op specifieke vragen. Voor deze opleiding gelden verder geen speciale vooropleidingseisen.

Data en locatie

De opleidingen en cursussen bieden we aan op locatie aan de Kerkerinklaan 66 2071 RM Santpoort-Noord. Mocht je een opleiding liever online willen volgen dan is dat uiteraard mogelijk. Neem dan even contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Je hoort uiterlijk twee weken van te voren of de opleiding doorgaat. Wil je zeker zijn van een plek? Neem dan een optie zodat je plek in ieder geval gereserveerd is. Als je je inschrijft of een optie neemt bellen we sowieso even om je wensen te bespreken.

Direct inschrijven of een optie nemen

Kosten

De totale opleiding kost € 395,- voor 1 dag (exclusief 21% btw).

Ook incompany te volgen

Alle opleidingen en cursussen uit ons open aanbod kunnen ook specifiek voor jouw organisatie worden georganiseerd op de door jou gewenste locatie en tijden. Wil je hierover meer informatie ontvangen? Neem dan even contact met ons op.

Over de trainer

De opleiding wordt gegeven door Linda Hovestad die vanuit haar werk als consultant zelf veel doet met de customer journey en customer journey mapping. Je krijgt dus verschillende praktijkvoorbeelden gedurende deze cursus en Linda kan ook direct inspelen op specifieke vragen binnen jouw organisatie.

Wil je weten wat ik voor je kan doen?

Stuur me dan even een bericht.

Onze privacyverklaring vind je hier.

Hovestad marketing & strategie maakt op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website en/of Flash-applicaties wordt meegestuurd en door je browser op je harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. Wij maken gebruik van technische cookies ( noodzakelijk voor de technische werking van de website) en analytische cookies (om anonieme gebruiksgegevens te verzamelen). Wij mogen gebruik maken van technische cookies, maar je hebt het recht om te kiezen of je ook analytische inschakelt . Als je deze cookies inschakelt, help je ons om je een betere ervaring te bieden . Cookieverklaring