Marketing Manager Xsell KPN
Marketing Manager Xsell (a.i.) KPN
KPN had bij aanvang van deze opdracht verschillende consumentencampagnes lopen (ATL en BTL) vanuit verschillende verticals die allemaal los van elkaar campagnes doen op dezelfde consumentendoelgroep met verschillende boodschappen. Er was sprake van een te hoge contactdruk. Daarnaast had KPN te maken met enorme concurrentie en zagen ze dat terug bij hun klanten die het contract opzeggen en switchen. Xsell is belangrijk om churn te voorkomen alleen bleek in de praktijk dat xsell niet optimaal werd toegepast binnen alle lopende campagnes. Naast een advies hoe KPN haar campagnes kan optimaliseren zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:
- In kaart brengen welke campagnes vanuit de verticals lopen;
- Bepalen van de juiste propositie en het juiste aanbod en dit vertalen naar messagehouses met de juiste boodschap per doelgroep;
- Acties uitzetten om te kijken waar de verschillende marketingcampagnes samen kunnen komen;
- Opstellen van xsell formule met bijbehorende kanalen/middelen om te komen tot een continue campagne (zoveel mogelijk aansluitend bij de reeds lopende campagnes);
- Briefings opstellen voor het campagnemanagementteam om de campagnes in Adobe te bouwen binnen de formule;
- Inrichten dashboard om effect te meten van de xsell campagneformuleflow.
Ook tijdelijk ondersteuning nodig van een Marketing Manager?
Ben je op zoek naar een sterke, pragmatische marketing manager? Iemand die zowel strategie vorm kan geven als projecten van kop tot staart kan aanpakken? Dan ben je bij Linda aan het juiste adres. Wil je daarover of over onze andere diensten meer weten? Dan ben je altijd welkom voor een virtuele koffie.
Meer voorbeelden?
Wil je weten wat voor soort projecten Hovestad Marketing en Strategie nog meer heeft uitgevoerd? Bekijk dan alle projecten op de klantenpagina.