Campagne Schulinck Omgevingsrecht in België

Schulinck is een onderdeel van Wolters Kluwer en marktleider in Nederland met haar online kennisbanken en opleidingen voor gemeenteambtenaren die werkzaam zijn binnen het sociaal domein of het omgevingsrecht. Voor Schulinck Omngevingsrecht is de strategische keuze gemaakt om de online kennisbank Schulinck Omgevingsrecht te lanceren in België omdat hier het omgevingsrecht continue in verandering is.

Doel

Het doel? Dat was tweeledig. Aan de ene kant moest de propositie ontwikkelt worden voor Schulinck Omgevingsrecht gericht op de Belgische Vlaamse markt. Daarnaast moest er awareness gecreëerd worden voor Wolters Kluwer en de oplossing Schulinck Omgevingsrecht.

Aanpak

In deze aanpak stond storytelling centraal. Aan de hand van verschillende creatieve sessies is de doelgroep in kaart gebracht door middel van empathy mapping. Vervolgens is gekeken naar het verhaal van Schulinck Omgevingsrecht en hoe deze oplossing inspeelt op de pain en gain van de doelgroep. Dit is vertaald naar de merkpositionering, belofte, bewijs en de pay-off en diende vervolgens als paraplu voor de uiteindelijke campagne.

De insteek van de campagne? Uit de creatieve sessies bleek dat de doelgroep vooral op zoek was naar betrouwbare kennis over omgevingsrecht. De vakredacteuren beschikken over deze kennis, daarom staan zij centraal in de campagne. De campagne is online geladen door een website te ontwikkelen: Schulinck.be, met bijbehorende content en een showcase kanaal op LinkedIn om awareness te creëren bij de doelgroep.

Deliverables

In dit project zijn de volgende deliverables opgeleverd:

  • Propositie voor Schulinck Omgevingsrecht
  • Story van Schulinck Omgevingsrecht met doorvertaling naar marketingboodschap, merkpositionering en oneliner
  • Concept om story te laden online en via social media
  • Ontwikkeling & bouw website Schulinck.be
  • Ontwikkeling online strategie Schulinck Omgevingsrecht
  • Contentcampagne met contentkalender (focus op awareness, traffic naar de site en leadgeneratie)

Ook aan de slag met storytelling?

Wij geven regelmatig verschillende opleidingen en cursussen als:

Daarnaast kun je Linda Hovestad inhuren om één of meerdere sessies te faciliteren om te komen tot een (content)strategie, voor storytelling of het ontwikkelen van een nieuw concept of propositie. Wil je daarover of over onze andere diensten meer weten? Dan ben je altijd welkom voor een virtuele koffie.

Meer voorbeelden?

Wil je weten wat voor soort projecten Hovestad Marketing en Strategie nog meer heeft uitgevoerd? Bekijk dan alle projecten op de klantenpagina.

Wil je weten wat ik voor je kan doen?

Stuur me dan even een bericht.

Onze privacyverklaring vind je hier.

Hovestad marketing & strategie maakt op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website en/of Flash-applicaties wordt meegestuurd en door je browser op je harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. Wij maken gebruik van technische cookies ( noodzakelijk voor de technische werking van de website) en analytische cookies (om anonieme gebruiksgegevens te verzamelen). Wij mogen gebruik maken van technische cookies, maar je hebt het recht om te kiezen of je ook analytische inschakelt . Als je deze cookies inschakelt, help je ons om je een betere ervaring te bieden . Cookieverklaring