Training customer journey marketing

Training Customer journey marketing – 1 dag

In de training customer journey marketing krijg je inzicht in de customer journey en hoe je deze kunt optimaliseren. Ook weet je op het juiste moment met de juiste boodschap te komen. Daarnaast komt customer journey mapping aan de orde: een methode om vanuit de klant te denken en de processen binnen je organisatie daarop af te stemmen. Kortom: een praktische training die je meer klanten zal opleveren omdat je inspeelt op de wensen en behoeften van je klant.

Als je een goede propositie of campagne wilt ontwikkelen is het belangrijk dat je je als organisatie bewust bent van de klantreis die een klant aflegt voordat deze de keuze maakt om bij jou klant te worden. Het optimaliseren van de verschillende contactmomenten in de buyer journey zorgt voor meer traffic op de site, meer leads en meer sales.  In de user journey gaat je klant je product of dienst gebruiken en speelt de ervaring een grote rol. Voldoet je product of dienst en is de beleving hierbij ook in orde, dan is de kans groot dat deze klant een herhaalaankoop doet en loyaal wordt aan je merk. Maar vaak blijkt dat juist in deze fase klanten afhaken. Ook hier kun je door het optimaliseren van processen, keten en communicatie vaak de beleving bij je klant vergroten en daarmee de loyaliteit van de klant voor jouw merk of organisatie. 

Gedurende de training krijg je inzicht in de klantreis van je klant, welke content past bij welk touchpoint en contactmoment en hoe je de customer experience kunt verbeteren en welke kanalen en touchpoints je nog kunt toevoegen. 

    Voor wie is de training Customer journey marketing?

    De training customer journey marketing is bedoeld voor iedereen die binnen zijn organisatie aan de slag wil met de customer journey en wil leren hoe je customer journey mapping optimaal kunt toepassen. Bij iedere training is er plek voor maximaal 10 deelnemers. Er is bewust gekozen voor deze kleinschalige opzet zodat er gedurende de les ook voldoende tijd en ruimte is om in te gaan op specifieke vragen. Voor deze opleiding gelden verder geen speciale vooropleidingseisen.

    Programma

    De training bestaat uit één dag waarbij je van 10-16 uur les krijgt. De volgende onderdelen worden behandeld gedurende de training: 

    • Customer Journey: Buyer Journey en User Journey
    • Wat is Customer journey mapping en hoe kun je dit toepassen in je organisatie?
    • Doelgroepanalyse; wie is je doelgroep?
    • Empathy Mapping en Persona ontwikkelen
    • Analyse van de customer journey (touchpointsanalyse en kanalen)
    • Klantprocessen in kaart brengen en een actieplan opstellen om deze te optimaliseren en te verbeteren

    Data en locatie

    De training customer journey marketing wordt op meerdere locaties in Nederland gegeven. Regelmatig beginnen er trainingen in Utrecht, Haarlem en Den Haag. Op dit moment zijn de volgende data ingepland:

    • Woensdag 30 september

    Investering

    De totale training kost € 350,- voor 1 dag (exclusief 21% btw). Voor alle trainingen wordt er een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater voor je geregeld. In het arrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. Onze opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.

     

     

    Advies of inschrijven?

    Wil je eerst even overleggen welke training het beste aansluit op jouw leerbehoefte? Neem dan via onderstaand formulier contact met ons op. Inschrijven of een optie nemen voor een training kan ook,. Je kunt dan onderstaand contactformulier invullen en aangeven voor welke training je jezelf wilt aanmelden en wat de gewenste datum is van de training die je wilt volgen. Sowieso bellen we je even om de wensen te bespreken en als je dan besluit deel te nemen volgt de factuur en bevestiging van de training.

     

    Over de trainer

    De training wordt gegeven door Linda Hovestad die vanuit haar werk als consultant zelf veel doet met de customer journey en customer journey mapping. Je krijgt dus verschillende praktijkvoorbeelden gedurende deze training en Linda kan ook direct inspelen op specifieke vragen binnen jouw organisatie.

    Vragen of een gratis adviesgesprek?

    Neem contact op!

    Wil je meer informatie of wil je vrijblijvend contact met Linda om te bespreken hoe zij je kan helpen? Vul dan hieronder je gegevens in.

    Bij het invullen van dit formulier willen wij je graag wijzen op onze privacyverklaring waarin staat beschreven hoe wij jouw persoonsgegevens verwerken

    Hovestad marketing & strategie maakt op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website en/of Flash-applicaties wordt meegestuurd en door je browser op je harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. Wij maken gebruik van technische cookies ( noodzakelijk voor de technische werking van de website) en analytische cookies (om anonieme gebruiksgegevens te verzamelen). Wij mogen gebruik maken van technische cookies, maar je hebt het recht om te kiezen of je ook analytische inschakelt . Als je deze cookies inschakelt, help je ons om je een betere ervaring te bieden . Cookieverklaring