Workshop Business Model Innovation

Workshop Business Model Innovation

U bent ondernemer en het gaat goed. Alleen heeft u nauwelijks de tijd en rust om de strategie van uw bedrijf kritisch onder de loep te nemen. Het Business Model Canvas is dan hét instrument dat u weer helpt om focus aan te brengen in uw strategie. En om uw verdienmodel in kaart te brengen.

Bij de praktische en participatieve workshop Business Model Innovation staat het Business Model Canvas centraal. Het Business Model Canvas, van Osterwalder en Pigneur, wordt vaak ingezet als hulpmiddel bij strategieontwikkeling. Of als analysemodel om de huidige situatie te evalueren. Daarnaast is het model uitermate geschikt als u van plan bent te starten als ondernemer. U kunt het model gebruiken als opstap naar een uitgebreid businessplan. Alle facetten van een goed doordacht verdienmodel komen hierbij aan bod.

De workshop

Het programma bestaat uit twee delen: de daadwerkelijke workshop en een individuele coachsessie.

Tijdens onze praktische en participatieve workshop lopen we stap-voor-stap door het Business Model Canvas. Dat doen we in groepsverband aan de hand van een ‘voorbeeldcase’, zodat u vrij met de andere deelnemers kunt overleggen en van elkaar kunt leren. Aan het einde van de dag heeft u, mede dankzij deze dialoog, een goed begrip van hoe u het model kunt toepassen op uw eigen situatie.

In de daaropvolgende periode kunt u zelf aan de slag met uw eigen businessmodel. Tijdens een individuele coachsessie van 50 minuten, lopen we samen door uw specifieke canvas. Na deze coachsessie heeft u een goed beeld van waar u staat, waar u naartoe gaat, maar ook wie en wat u daarvoor nodig heeft.

Tussen de workshop en de coachsessie zit 2-3 weken, zodat u  voldoende tijd heeft om de verworven kennis te laten landen en daar vervolgens mee aan de slag kunt gaan. Tijdens de workshopdag wordt de indeling gemaakt voor de coachsessie.

Leerdoelen

U leert gedurende de workshop de basisprincipes van het Business Canvas Model. Daarnaast krijgt u inzicht in onderstaande zaken:

  • Wie zijn uw klanten? En haalt u het optimale uit uw  klantrelatie? Of liggen er misschien elders kansen?
  • Welke kanalen zet u nu in? En kan dat wellicht efficiënter?
  • Hoe voegt u nu klantwaarde toe? En gebruikt u wel het volledige potentieel?
  • Wat zijn de (huidige) kernactiviteiten van uw onderneming?
  • Welke resources heeft u nodig  om uw kernactiviteiten te kunnen uitvoeren?
  • En met welke strategische partners gaat u dat doen?
  • Waar ligt het zwaartepunt van de kostenstructuur van uw onderneming?
  • Welke omzetstromen kunnen worden gecreëerd.

Kortom, hoe u uw verdienmodel slimmer inricht.

Wat levert het u op?

  • Een goed begrip van het Business Model Canvas.
  • Een verdienmodel toegespitst op uw bedrijf.
  • Vertrouwen in de haalbaarheid van uw strategie.
  • Een netwerk van gelijkgestemden die met hetzelfde vraagstuk rondlopen.

Voor wie?

  • Ondernemers die een paar jaar bezig zijn, ongeacht de branche.

Investering

€ 395 (incl. BTW) bestaande uit:

  • Workshop, 08.30-17.30 uur (lunch, drankjes en versnaperingen zijn inbegrepen).
  • Individuele coachingsessie van 50 minuten; de indeling wordt gemaakt tijdens de workshopdag.

Meer informatie en aanmelden

De workshop Business Model Canvas voor start-ups wordt met regelmaat georganiseerd. Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken voor deelname. We kunnen u dan op onze mailinglijst plaatsen zodat u direct geïnformeerd wordt wanneer de volgende editie bekend is.

Over de trainers

Linda Hovestad, SMP is een strategische businesscoach, marketingadviseur en interimmanager met een no-nonsense houding en brede werkervaring in marketing en communicatie. Analytisch is Linda sterk. Met name in het snel doorgronden van het commerciële probleem en het overzien van het grote plaatje. Als allround marketeer is zij dan ook in staat grote hoeveelheden informatie eenvoudig naar de kern van het probleem te brengen. Als Businesscoach helpt Linda zowel startups als bestaande ondernemers met het behalen van de commerciële doelstellingen.

Drs. Banoyi Zuma, MBA heeft ruime ervaring in het begeleiden van profit en non-profit organisaties; zowel startups en scale-ups via haar consultancy Creative Scrum. Door haar achtergrond in en ervaring op het gebied van ondernemerschap, strategie, branding, marketing en communicatie is zij in staat om te snel te schakelen en te acteren op verschillende vraagstukken. Banoyi is een fervent aanhanger van interventies gebaseerd op de design methodologie.

Neem contact op

Wilt u meer informatie over de diensten die ik uw organisatie kan bieden, bent u benieuwd naar mijn beschikbaarheid of wilt u vrijblijvend contact om te bespreken hoe ik u als coach kan helpen? Vul dan uw gegevens in. Ik neem zo snel mogelijk contact met u op.

Bij het invullen van dit formulier wil ik u graag wijzen op de privacyverklaring waarin staat beschreven hoe wij uw persoonsgegevens verwerken