Workshop Business Model Canvas

Workshop Business Model Canvas (start-ups)

U heeft een goed idee en wilt een bedrijf starten, maar weet niet goed hoe u dat idee handen en voeten moet geven. Het Business Model Canvas is een instrument dat helpt om de strategie en het verdienmodel van uw  business idee in kaart te brengen.

U heeft het Business Model Canvas, het model van Osterwalder en Pigneur, vast wel eens voorbij zien komen. Het Business Model Canvas wordt vaak ingezet als hulpmiddel bij strategieontwikkeling door organisaties of als analysemodel om de huidige situatie te evalueren. Maar, het model is ook uitermate geschikt als ontwerptool voor startende ondernemers; als opstap naar een uitgebreid businessplan. Alle facetten van een goed doordacht verdienmodel komen aan bod.

De workshop

Het programma bestaat uit twee delen: de workshop zelf en een coachsessie waarbij u uw eigen Business Model Canvas kunt bespreken en aan kunt scherpen.

Tijdens onze praktische en participatieve workshop lopen we stap-voor-stap door het Business Model Canvas. Dat doen we in groepsverband aan de hand van een ‘voorbeeldcase’, zodat u vrij met de andere deelnemers kunt discussiëren en van elkaar kunt leren. Aan het einde van de dag heeft u, mede dankzij de dialoog, een goed begrip van hoe u het model kunt toepassen op uw eigen organisatie.

In de volgende dagen kunt u direct zelf aan de slag en heeft u alle handvatten om de opgedane kennis en inzichten zelfstandig toe te passen op uw eigen organisatie of business idee. Tijdens de individuele coachsessie van 50 minuten, lopen we samen met u door uw specifieke canvas. Na de coachsessie heeft u een goed beeld van waar u staat, waar u naartoe gaat en wat en wie u hierbij nodig heeft.

Tussen de workshop en de coachsessie zit 1-3 weken, zodat u tijd heeft om de verworven kennis te laten landen en daar vervolgens mee aan de slag te gaan.

Voor wie?

U loopt al een tijdje rond met een business idee en weet eigenlijk niet of het haalbaar is. Simpelweg, omdat u niet weet wat er allemaal bij komt kijken om uw idee te realiseren. Waar gaat u beginnen?
Of u bent al een beetje bezig (naast uw huidige baan) en het blijkt dat uw business idee aanslaat. Hoe zorgt u er dan voor dat het een volwassen idee wordt?

Wat leert u tijdens de workshop?

  • De basisprincipes van het Business Canvas Model.
  • Inzicht in wie uw klanten zijn en hoe je het meeste haalt uit uw klantrelaties.
  • In welke segmenten er kansen liggen en wat de wensen en behoeften van die segmenten zijn.
  • De klantcontactpunten en hoe deze efficiënt kunnen worden ingezet.
  • Hoe klantwaarde wordt gecreëerd.
  • Wat de kernactiviteiten van uw onderneming zijn.
  • Welke resources u nodig hebt voor uw kernactiviteiten.
  • Welke partners van belang zijn bij de totstandkoming van uw business idee.
  • Waar het zwaartepunt van de kostenstructuur voor uw business idee ligt.
  • Welke omzetstromen gecreëerd kunnen worden.

Kortom, hoe u uw verdienmodel slim inricht.

En wat levert het u op?

  • Een verdienmodel toegespitst op uw eigen business idee.
  • Vertrouwen in de haalbaarheid van uw business idee.
  • Een netwerk van gelijkgestemden die met hetzelfde vraagstuk rondlopen.

De prijs

€ 395 (incl. btw), bestaande uit:

  • Workshop, 09.30-17.00 uur (lunch, drankjes en versnaperingen zijn inbegrepen)
  • Coachsessie van 50 minuten; de indeling wordt gemaakt tijdens de workshopdag.

Meer informatie en aanmelden

De workshop Business Model Canvas voor start-ups wordt met regelmaat georganiseerd. Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken voor deelname. We kunnen u dan op onze mailinglijst plaatsen zodat u direct geïnformeerd wordt wanneer de volgende editie bekend is.

Over de trainers

Linda Hovestad, SMP is een strategische businesscoach, marketingadviseur en interimmanager met een no-nonsense houding en brede werkervaring in marketing en communicatie. Analytisch is Linda sterk. Met name in het snel doorgronden van het commerciële probleem en het overzien van het grote plaatje. Als allround marketeer is zij dan ook in staat grote hoeveelheden informatie eenvoudig naar de kern van het probleem te brengen. Als Businesscoach helpt Linda zowel startups als bestaande ondernemers met het behalen van de commerciële doelstellingen.

Drs. Banoyi Zuma, MBA heeft ruime ervaring in het begeleiden van profit en non-profit organisaties; zowel startups en scale-ups via haar consultancy Creative Scrum. Door haar achtergrond in en ervaring op het gebied van ondernemerschap, strategie, branding, marketing en communicatie is zij in staat om te snel te schakelen en te acteren op verschillende vraagstukken. Banoyi is een fervent aanhanger van interventies gebaseerd op de design methodologie.

Neem contact op

Wilt u meer informatie over de diensten die ik uw organisatie kan bieden, bent u benieuwd naar mijn beschikbaarheid of wilt u vrijblijvend contact om te bespreken hoe ik u als coach kan helpen? Vul dan uw gegevens in. Ik neem zo snel mogelijk contact met u op.

Bij het invullen van dit formulier wil ik u graag wijzen op de privacyverklaring waarin staat beschreven hoe wij uw persoonsgegevens verwerken