Training Design Thinking

Training Design Thinking

Design thinking is een innovatiemethode waarmee moderne organisaties op een creatieve manier problemen kunnen oplossen of innovatieve oplossingen voor klanten kunnen ontwerpen. Hierbij staan klanten of eindgebruikers centraal en is er veel ruimte voor creativiteit. Design thinking gaat uit van ontwerp denken en is gebaseerd op logica, verbeeldingskracht en intuïtie. Het toepassen van design thinking betekent dan ook dat je vanuit de eindgebruiker gaat denken – niet vanuit het product of het beleid. Met design thinking verken je verschillende opties en ontwikkel je ideeën en prototypen waarmee je voor de eindgebruiker of klant écht waarde toevoegt. De methode is ook geschikt voor het oplossen van ingewikkelde organisatieproblemen. Tijdens onze training leer je wat Design Thinking inhoudt en werk je aan de hand van deze methode een case uit samen met je mede-cursisten.

Wat kun je na het volgen van de Training Design Thinking?

  • Een stappenplan voor Design Thinking uitwerken
  • Technieken toepassen om je echt in te leven in de eindgebruiker
  • Brainstormtechnieken toepassen om nieuwe ideeën te genereren
  • Goede ideeën identificeren en selecteren
  • Ideeën schetsmatig presenteren en tastbaar maken in een prototype
  • Een eenvoudige promo-video maken voor een concept

Voor wie?

Design thinking in a day richt zich op iedereen die inzicht wil in de Design thinking methode en hoe je deze kunt toepassen binnen jouw organisatie om te innoveren of juist om problemen op te lossen van je klant of eindgebruiker. Je hebt geen specifieke voorkennis nodig. We hebben plek voor maximaal 10 deelnemers per les.

Programma

  • Design thinking, wat is het?
  • Hoe ziet het stappenplan eruit?
  • Hoe kun je in de huid van je klant of eindgebruiker kruipen (empathie)
  • Probleemdefinitie, hoe kom je van probleem tot concrete ontwerpvraag
  • Ideeën genereren
  • Rapid prototyping

Tijden

We beginnen om 9.30u met de training en eindigen omstreeks 16.30u.

Waar vindt de training Design Thinking plaats?

De training Design Thinking wordt op meerdere locaties in Nederland gegeven. Je kunt de training volgen op vrijdag of zaterdag. Bekijk onze agenda voor alle data en locaties. Je kunt je hier direct inschrijven of een reservering maken. We bellen je sowieso altijd even voor de intake zodat we in onze lessen ook ruimte hebben om concreet met jouw leerdoelen aan de slag te gaan.

Kosten training Design Thinking

De totale training kost € 395,- voor 1 dag (exclusief 21% btw). Voor alle trainingen wordt er een arrangement bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater voor je geregeld. In het arrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. Onze opleidingen en trainingen zijn belast met 21% btw.

 

 

Meer informatie of direct inschrijven?

Je kunt ons op werkdagen bellen van 08.00 uur tot 21.00 uur (op vrijdag tot 17.00 uur). Je kunt ook een bericht sturen via WhatsApp, van maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 16.00 uur. En uiteraard kun je ons ook mailen met je vragen!

Wil je je direct inschrijven voor onze training Social Media Marketing? Raadpleeg dan onze agenda en schrijf je in voor de eerstvolgende training. Je kunt ook een optie nemen en je plek alvast reserveren.

Over de trainer

Linda Hovestad is een doorgewinterde marketeer en heeft al vele organisaties geholpen om met technieken als Lean Start-Up snel problemen in kaart te brengen en scenario’s te schetsen hoe deze opgelost kunnen worden, maar ook hoe deze organisaties kunnen innoveren. Ze heeft zelf veel met Growth Hacking, Design Thinking en Lean Start-Up gedaan bij haar master Imagineering.

Neem contact op

Wil je meer informatie over de diensten die ik je organisatie kan bieden, ben je benieuwd naar mijn beschikbaarheid of wil je vrijblijvend contact om te bespreken hoe ik jou als coach kan helpen? Vul dan je gegevens in. Ik neem zo snel mogelijk contact met je op.

Bij het invullen van dit formulier wil ik je graag wijzen op de privacyverklaring waarin staat beschreven hoe wij jouw persoonsgegevens verwerken

Hovestad marketing & strategie maakt op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website en/of Flash-applicaties wordt meegestuurd en door je browser op je harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. Wij maken gebruik van technische cookies ( noodzakelijk voor de technische werking van de website) en analytische cookies (om anonieme gebruiksgegevens te verzamelen). Wij mogen gebruik maken van technische cookies maar u heeft het recht om te kiezen of u ook analytische inschakelt . Als u deze cookies inschakelt, helpt u ons om u een betere ervaring te bieden . Cookieverklaring