Organisatie advies, praktisch inzetbaar voor elke organisatie

Als organisatieadviseur is Linda Hovestad inzetbaar voor zowel B2B als B2C projecten. Complexe strategische marketingvragen maakt Linda helder en overzichtelijk voor bedrijven die (tijdelijke) ondersteuning nodig hebben. Omdat Linda graag werkt vanuit verbinding zorgt ze er tevens voor dat de kennis behouden blijft binnen de organisatie en niet verloren gaat zodra het project is afgerond. Je kunt Linda Hovestad dan ook zien als jouw vraagbaak als het gaat om marketing en strategie.

Met welke vraagstukken kan ik je helpen?

Als organisatieadviseur helpt Linda Hovestad jou en je organisatie bij alle aanwezige marketingvragen. Van positioneringsvraagstukken tot aan campagnemarketing of online marketing. Linda Hovestad is multifunctioneel inzetbaar en weet door haar jarenlange ervaring altijd hoe ze samen met het bedrijf naar een optimaal resultaat kan werken.

Binnen veel bedrijven is de marketingplanning een punt waarvoor niet echt tijd wordt genomen, bijvoorbeeld omdat andere belangrijke zaken de beschikbare tijd opeisen. Dan kan het handig zijn om tijdelijk extern hulp in te huren om dit proces te coördineren. De input komt nog steeds uit de organisatie, alleen krijg je als organisatie er een paar extra handjes om het proces in goede banen te leiden en de resultaten te verwerken in een marketingplan. Zo kunnen medewerkers gewoon doorwerken en focussen op het eigen takenpakket en komt er niets in het geding!

Marketing en strategie

Binnen veel bedrijven is de marketingplanning een punt waarvoor niet echt tijd wordt genomen, bijvoorbeeld omdat andere belangrijke zaken de beschikbare tijd opeisen. Dan kan het handig zijn om tijdelijk extern hulp in te huren om dit proces te coördineren. De input komt nog steeds uit de organisatie, alleen krijg je als organisatie er een paar extra handjes om het proces in goede banen te leiden en de resultaten te verwerken in een marketingplan. Zo kunnen medewerkers gewoon doorwerken en focussen op het eigen takenpakket en komt er niets in het geding!

Soms wil je weten hoe je jezelf moet positioneren in een concurrerende, prijs gedreven markt. Dikwijls is de focus verschoven naar het binnenhalen van orders en geef je kortingen, omdat jouw klant je te duur vindt. De focus ligt dan meer op de korte termijn. Je cijfert jezelf als organisatie weg, want prijs is nooit het belangrijkste voordeel voor je klant. Wat maakt jouw organisatie wel uniek? En is dat van toegevoegde waarde voor jouw (potentiële) klant? Gezamenlijk brengen we jouw omgeving en markt in kaart. We kijken naar alle concurrenten. Maar ook naar wat jouw klant wil. Vervolgens kijken we naar de interne organisatie. De uitkomsten plotten we gezamenlijk in verschillende co-creatie sessies in een positioneringsmodel. Zodoende wordt inzichtelijk wat je onderscheidend vermogen als organisatie is. En hoe we dit kunnen benadrukken in je communicatie en bedrijfsvoering.

Positionering

Soms wil je weten hoe je jezelf moet positioneren in een concurrerende, prijs gedreven markt. Dikwijls is de focus verschoven naar het binnenhalen van orders en geef je kortingen, omdat jouw klant je te duur vindt. De focus ligt dan meer op de korte termijn. Je cijfert jezelf als organisatie weg, want prijs is nooit het belangrijkste voordeel voor je klant. Wat maakt jouw organisatie wel uniek? En is dat van toegevoegde waarde voor jouw (potentiële) klant? Gezamenlijk brengen we jouw omgeving en markt in kaart. We kijken naar alle concurrenten. Maar ook naar wat jouw klant wil. Vervolgens kijken we naar de interne organisatie. De uitkomsten plotten we gezamenlijk in verschillende co-creatie sessies in een positioneringsmodel. Zodoende wordt inzichtelijk wat je onderscheidend vermogen als organisatie is. En hoe we dit kunnen benadrukken in je communicatie en bedrijfsvoering.

Inzicht in je klant zorgt ervoor dat je producten en diensten beter kunt afstemmen op de wensen en behoeftes van jouw klanten. Hierdoor zullen je klanten minder snel switchen van aanbieder. Het is daarom belangrijk om dit inzicht te verkrijgen en het speelveld waarin je je begeeft als organisatie te analyseren. Wat doen je concurrenten? Zijn alle producten/diensten nog up-to-date? Welke trends en ontwikkelingen zijn er? Linda Hovestad kan je helpen bij het ontwikkelen en implementeren van proposities vanuit klantinzicht.

Propositieontwikkeling

Inzicht in je klant zorgt ervoor dat je producten en diensten beter kunt afstemmen op de wensen en behoeftes van jouw klanten. Hierdoor zullen je klanten minder snel switchen van aanbieder. Het is daarom belangrijk om dit inzicht te verkrijgen en het speelveld waarin je je begeeft als organisatie te analyseren. Wat doen je concurrenten? Zijn alle producten/diensten nog up-to-date? Welke trends en ontwikkelingen zijn er? Linda Hovestad kan je helpen bij het ontwikkelen en implementeren van proposities vanuit klantinzicht.

Met customer journey mapping krijg je inzicht in de klantreis van jouw (potentiële) klanten. Door dit inzicht kun je jouw proposities aanscherpen en kun je ook je marketingeuro’s efficiënter inzetten. Dit omdat je de patronen in kaart brengt van je klanten waardoor je weet via welke contactmomenten (touchpoints) je klant met jouw organisatie in aanraking komt. Linda Hovestad begeleidt je bij het in kaart brengen van de customer journey, door deze analyse worden alle knelpunten zichtbaar en kunnen we verbeterpunten in kaart brengen. Met deze inzichten weet je hoe je jouw leads beter kunt converteren naar orders en hoe je jouw campagnes efficiënter kunt inrichten.

Customer Journey Experience

Met customer journey mapping krijg je inzicht in de klantreis van jouw (potentiële) klanten. Door dit inzicht kun je jouw proposities aanscherpen en kun je ook je marketingeuro’s efficiënter inzetten. Dit omdat je de patronen in kaart brengt van je klanten waardoor je weet via welke contactmomenten (touchpoints) je klant met jouw organisatie in aanraking komt. Linda Hovestad begeleidt je bij het in kaart brengen van de customer journey, door deze analyse worden alle knelpunten zichtbaar en kunnen we verbeterpunten in kaart brengen. Met deze inzichten weet je hoe je jouw leads beter kunt converteren naar orders en hoe je jouw campagnes efficiënter kunt inrichten.

Je hebt een website of webshop en wilt graag aan de slag met online marketing. Je weet alleen niet hoe je met online marketing nieuwe klanten kunt ‘verleiden’ tot een aankoop. Linda Hovestad kan je helpen bij een analyse van de huidige online marketingperformance. Waaronder de effectiviteit van je online middelen zoals SEO, SEA, social media en online campagnes. Je krijgt hierbij concrete verbeterpunten over hoe je meer traffic naar je site kunt genereren of juist de conversie kunt verhogen. Daarnaast kan Linda Hovestad je ook helpen met het ontwikkelen en implementeren van een online marketingplan.

Online marketing

Je hebt een website of webshop en wilt graag aan de slag met online marketing. Je weet alleen niet hoe je met online marketing nieuwe klanten kunt ‘verleiden’ tot een aankoop. Linda Hovestad kan je helpen bij een analyse van de huidige online marketingperformance. Waaronder de effectiviteit van je online middelen zoals SEO, SEA, social media en online campagnes. Je krijgt hierbij concrete verbeterpunten over hoe je meer traffic naar je site kunt genereren of juist de conversie kunt verhogen. Daarnaast kan Linda Hovestad je ook helpen met het ontwikkelen en implementeren van een online marketingplan.

Operationele ondersteuning

Zodra het helder is hoe je jezelf als organisatie gaat positioneren in de markt waarin je actief bent volgt de uitwerking naar de communicatiemiddelen. Concreet betekent dit meestal het ontwikkelen van de nieuwe huisstijl en het ontwikkelen van de website of webshop inclusief de content die hiervoor gemaakt of geschreven moet worden. Hier kan Linda Hovestad bij helpen. Daarnaast sta ik ook voor je klaar wanneer je behoefte hebt aan het coördineren van die project, zowel intern als extern.

En hoe pak ik het vervolgens aan?

Kennis blijft behouden

Omdat Linda graag vanuit de verbinding werkt is coaching ook een belangrijk onderdeel in haar aanpak. Linda vindt het belangrijk dat de kennis behouden blijft binnen de organisatie en niet verloren zodra het project is afgerond. Daarom coacht Linda professionals bij zowel persoonlijke als zakelijke vraagstukken.

Praktisch & down to earth

Linda Hovestad levert je geen uitvoerige rapporten met bevindingen. Maar concrete adviezen die direct uitvoerbaar zijn. En waarbij de kennis wordt overgedragen aan de medewerkers en dus niet verloren gaat.

Kostenbewust

Belangrijk element voor ieder plan is de terugverdientijd. Daarom werkt Linda Hovestad altijd met een compact en overzichtelijk aanbod toegespitst op de hulpvraag. Zodat de kosten ook overzichtelijk blijven.

Linda Hovestad, aangenaam!

Als organisatieadviseur ben ik inzetbaar om te sparren over zaken die zich afspelen binnen de hele keten van jouw organisatie. Je kunt mij inhuren voor advies op het gebied van marketing en strategie of als je de klantervaring wilt verbeteren. Je haalt daarmee een analytisch sterke adviseur in huis. Die snel het probleem in kaart kan brengen en kan doorgronden. En ook snel tot een helder en concreet advies kan komen om het probleem op te lossen zodat er weer een geoliede machine ontstaat. Zoals gezegd ben ik pragmatisch ingesteld. Van mij krijg je geen uitgebreid adviesrapport maar advies over welke actiepunten je aan moet pakken. Je behaald snel resultaat.

In een vrijblijvend adviesgesprek bespreken we hoe ik jou het beste kan helpen. Voorafgaand aan de kennismaking hoor ik graag welke doelstellingen je hebt en waar je ambities liggen. En ook wat je al hebt gedaan om het probleem zelf op te lossen. Vervolgens stel ik een voorstel en offerte op die is toegespitst op je vraag. Als je akkoord gaat spreken we de planning af zodat het ook meteen helder is wanneer je de resultaten kunt verwachten. Ook geef ik aan wat ik nodig heb om te kunnen starten.

Wil je meer weten over mijn werkervaring en de projecten de ik heb uitgevoerd? Of de opleidingen die ik heb afgerond? Bekijk dan mijn LinkedIn profiel of check mijn portfolio. Referenties zijn op aanvraag beschikbaar. Wil jij je commerciële doelen behalen en snel resultaat? Stuur me een bericht.

Gebruikmaken van extra marketing power? Stuur me een bericht.

Wil je meer informatie over mijn dienstverlening en beschikbaarheid? Vul dan je gegevens in en ik neem binnen één werkdag contact met je op.

Mijn gegevens