Opdrachten en projecten

Als allround marketeer is Linda Hovestad inzetbaar voor projecten binnen de gehele marketingketen. Variërend van strategie tot implementatie en het inrichten in de processen en keten van de klant. Zowel bij B2B als B2C. Door haar hoge executiekracht, doorzettingsvermogen en drive klaart ze iedere klus binnen de gestelde deadline. Onderstaand vindt je een overzicht van de opdrachten die Linda al heeft mogen afronden. Zo krijg je misschien een idee van wat Linda voor je zou kunnen betekenen.

Bedrijven die Linda heeft geholpen

Business coaching bij CONTEXT Architectuur & Advies
Bij CONTEXT architectuur&advies heb ik samen met de eigenaren gekeken hoe zij de processen konden optimaliseren en efficiënter konden werken met behulp van Lean Sigma methodieken.

Business coaching bij CONTEXT Architectuur & Advies

CONTEXT Architectuur&Advies is een jong architectenbureau uit Haarlem. Het bureau is opgezet in 2015 door Katrien Joosten en Marieke Smelt. Het architectebureau is succesvol en krijgt voldoende nieuwe opdrachten. Als gevolg hiervan wordt nu veel samengewerkt met een netwerk van vaste freelancers. En is de werkdruk ook toegenomen. De initiële vraag van CONTEXT Architectuur & Advies was hoe zij meer focus kan aanbrengen in alle activiteiten zodat er meer ruimte ontstaat om ook grotere projecten aan te nemen.

Bij CONTEXT heeft Linda daarom verschillende opdrachten uitgevoerd waaronder een aantal persoonlijke business coach sessies gericht op het creëren van meer overzicht en structuur. En daarnaast specifiek een werksessie om de werkprocessen voor een ontwerpopdracht te optimaliseren omdat de organisatie erg hard was gegroeid de afgelopen jaren. Ook heeft ze CONTEXT geholpen met hun nieuwe propositie gericht op ontwerpopdrachten voor scholen.

‘’ Linda heeft duidelijk meer focus aangebracht in onze manier van werken. Ze kan op een heldere manier de kern van een probleem aanwijzen en geeft goede, simpele handvatten om tot oplossingen te komen. Katrien Joosten, CONTEXT Architectuur&Advies’’

SEO analyse voor The Mouldshop (webshop)

The Mouldshop is een webwinkel uit Santpoort-Noord gespecialiseerd in de verkoop van vormen, mallen en gereedschappen voor het vervaardigen van taarten, cakes, maar ook voor zeep en bonbons. Door programma’s als Heel Holland Bakt is de interesse in taarten en cakes bakken enorm toegenomen en daarmee ook de markt voor taartdecoraties en taartbenodigdheden. De concurrentie van webshops die hierop inspelen is dan ook groot. The Mouldshop wilde dan ook weten hoe zij haar positie in Google (SEO) kon verbeteren. Voor The Mouldshop heb ik een SEO analyse uitgevoerd voor de webshop. Hierbij heb ik gekeken naar de zoektermen waarop veel gezocht werd. Zodat The Mouldshop haar pagina’s kon optimaliseren voor SEO. En zodoende een betere positie in Google kon bereiken.

Portfolio: Propositie ontwikkeling voor Buutvrij coaching
Voor Buutvrij Coaching heb ik samen met de eigenaren in kaart gebracht hoe de propositie eruit moest zien om dit vervolgens te vertalen in een marketingcommunicatieplanning voor het komende jaar.

Propositie ontwikkeling voor Buutvrij coaching

Buutvrij coaching uit Haarlem is een jong bedrijf opgezet door Chantal Dentro en Elke Lodewijks en geeft trainingen op het vlak van imperfectie aan teams en particulieren. Ook is 1 op 1 coaching mogelijk. Buutvrij coaching is inmiddels ruim 2 jaar actief in de markt. Buutvrij merkt dat bij bedrijven het thema vertrouwen een steeds grotere rol gaat spelen en wil het eerlijk en open communiceren in teams en daarbij je kwetsbaarheid aan je elkaar durven te laten zien stimuleren met haar trainingsaanbod. De vraag aan Linda was om samen met Chantal en Elke in kaart te brengen welke propositie hierbij past en dit vervolgens te vertalen in een marketingcommunicatieplanning.

In een drietal strategiesessies is de doelgroep in kaart gebracht om deze vervolgens naar een nieuwe propositie te vertalen. Hiervoor is gebruik gemaakt van het Value Proposition Canvas. Om de propositie ook concreet te maken is ook gekeken naar de customer journey van de potentiele klant. Hierdoor werden de contactmomenten met de potentiële klant helder. Met dit gegeven heeft Buutvrij Coaching een marketingcommunicatiekalender op kunnen stellen met de belangrijkste contactmomenten en acties voor de komende periode.

‘’ Linda heeft ons heel goed geholpen met het vinden van de nieuwe weg voor Buutvrij coaching. Ze stelt goede vragen waardoor je goed weet waar je naartoe wil en hoe je daar komt. Ze heeft veel kennis en ervaring op het vlak dat wij dat goed konden gebruiken, en is daarom van grote waarde geweest bij het bepalen van onze propositie en bij het vertalen naar een planning voor de marketing. Linda houdt je scherp en geeft je een goede zet in de richting die jij op wil. Elke Lodewijks van Buutvrij Coaching’’

Customer Journey voor Telfort

Telfort wilde weten hoe zij de online conversie vanuit de webshop voor nieuwe klanten konden verbeteren. Hiervoor heeft Linda de online customer journey opgetekend en de effectiviteit van de online middelenmix geanalyseerd. Eerst is de huidige situatie in kaart gebracht en is er gekeken welk proces de consument online doorloopt om een sim only of toestel met abonnement af te sluiten. Hiervoor heeft Linda testorders geplaatst en ook Analytics geanalyseerd. Verder heb ik onderzocht hoe de consument die zich online oriënteert op een nieuw toestel zoekt. Hierdoor werden de belangrijkste zoekwoorden helder waarop gezocht wordt. Tot slot is ook gekeken naar redenen waarom klanten de bestelling in het winkelwagentje niet afrekenen en naar hoe het proces van aflevering door de koerier verloopt. Alle knelpunten zijn opgetekend in de customer journey map met daarbij alle optimalisatiepunten. De adviezen hadden betrekking op de processen, de propositie en ook de communicatie online.

Bij Telfort heb ik de online customer journey in kaart gebracht specifiek voor acquisitie en gekeken hoe de conversie online geoptimaliseerd kon worden en hier een advies over uitgebracht.
Productmanager a.i. Wolters Kluwer/ Schulinck
Bij Schulinck was ik gedurende twee maanden als productmanager verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het opleidingsportfolio voor gemeenten op het gebied van het omgevingsrecht en de omgevingswet.

Productmanager a.i. Wolters Kluwer/ Schulinck

Schulinck is onderdeel van Wolters Kluwer en richt zich met haar portfolio op gemeenten in Nederland met o.a. online kennisbanken, advies en opleidingen. Bij Wolters Kluwer (Schulinck) bestond mijn opdracht uit het ontwikkelen van het opleidingsportfolio voor gemeenten op het gebied van het omgevingsrecht en de omgevingswet. De nieuwe omgevingswet heeft consequenties voor gemeentes op het vlak van kennis en vaardigheden die van de medewerkers wordt gevraagd.

Er is eerst een marktanalyse uitgevoerd om de meest relevante actuele thema’s vast te stellen voor opleidingen binnen het omgevingsrecht en de omgevingswet. Vervolgens heeft Linda geanalyseerd wie mogelijke docenten zouden kunnen zijn voor deze thema’s. Met deze potentiële docenten is contact gezocht om de opleidingen inhoudelijk vorm te geven. Aan het einde van de opdracht is een lijst opgeleverd met de relevante thema’s. En is er een prioriteit aangebracht welke 10 opleidingen in 2017 ontwikkeld en geïmplementeerd moeten worden. Ook zijn de docenten die een opleiding kunnen verzorgen in kaart gebracht en heeft de intake plaatsgevonden. De eerste opleiding voor Erfrecht is afgerond.

Marketing manager a.i. bij PostNL 

Mijn opdracht bij PostNL bestond uit het ontwikkelen van een campagne voor de Pakket- en briefautomaat. Deze automaat is 24/7 beschikbaar voor consumenten voor het verzenden en ontvangen van pakketjes. Ideaal als je schoenen hebt besteld voor een feestje en zeker wilt weten dat je pakket op tijd binnen is. En je je buren niet lastig wilt vallen.

Voor de campagne zijn verschillende materialen ontwikkelt o.a. een film op YouTube, ads op Facebook en Instagram en een retargeting campagne voor mensen die de film op social hebben gezien. Daarnaast zijn er animaties ontwikkelt die uitleggen hoe je je pakket kunt verzenden en ontvangen in deze handige automaat.

Campagne PostNL Pakket-en briefautomaat

Campagne

Pakket ontvangen

Pakket versturen

Hoe kan Linda jou helpen?

Zelf aan de slag

Als marketeer kan Linda je helpen bij je marketing en strategie van je onderneming. Bijvoorbeeld bij het in kaart brengen van jouw markt en het vertalen van relevante trends naar kansen voor jouw business. Of juist bij hoe je jezelf als organisatie moet positioneren in de markt waarin je opereert. Of hoe je een onderscheidende propositie ontwikkeld en lanceert.

Je kunt met Linda contact opnemen als je wilt sparren over bijvoorbeeld je positionering, je propositie of het opzetten van de marketingplanning. Vervolgens kun je zelf aan de slag.

Ik ga voor je aan de slag

Als interim marketeer kan Linda je helpen bij het opstarten en coördineren van nieuwe marketing projecten. Bijvoorbeeld een nieuwe propositie of campagne die ontwikkeld en geïmplementeerd moet worden. Maar ook bij capaciteitsproblemen zoals zwangerschapsverlof of ziekte zorgt Linda ervoor dat het werk gewoon doorgaat en deadlines behaald worden.

Door de inzet van extra capaciteit en denkkracht maak je vaak meer snelheid. Linda is in te huren op interim of projectbasis voor marketingopdrachten, zowel B2B als B2C. Lees hoe Linda jou kan helpen als interim marketing professional.

Direct aan de slag?

Ben je op zoek naar marketingadvies en praktische ondersteuning bij je marketing en strategievraagstukken of wil je tijdelijk extra marketingcapaciteit inhuren? Neem dan contact  op. We kunnen dan meteen bespreken hoe we jou het beste kan helpen.

Wil je ook snel meters maken? Stuur direct een bericht.

Wil je meer informatie over mijn dienstverlening en beschikbaarheid? Vul dan je gegevens in en ik neem binnen één werkdag contact met je op.

Mijn gegevens