Intervisie coaching

Als ervaren intervisiebegeleider geeft Linda Hovestad de intervisie in uw organisatie vorm. Hierbij coacht ze intervisiegroepen tot ze als zelfstandige groep verder kunnen. Intervisie is een krachtig instrument waarin deelnemers samen met collega’s reflecteren om zo betere professionals te worden.

Intervisie heeft een duidelijke structuur. Tevens werkt Linda Hovestad met verschillende modellen en technieken. Daardoor is intervisie nooit saai.

Intervisie = leren van elkaar

Intervisiegroepen zorgen voor uitwisseling van kennis en vaardigheden tussen professionals die werkzaam zijn binnen hetzelfde vakgebied. Door intervisie creëer je een veilige basis. Juist omdat je met gelijkgestemden in een groep zit en elkaar dus op inhoud begrijpt. Iedereen brengt zijn/haar achtergrond mee naar de groep en daarmee ook juist zijn/haar eigen kracht. Je leert dus ook vooral van elkaar!

Intervisiebijeenkomsten kennen geen hiërarchie. Het accent ligt op het delen van kennis en vaardigheden. Bij intervisie is iedereen elkaars collega.

Je houdt je vakkennis up to date in een snel veranderende markt

Het werkveld verandert; dat betekent veel voor het leren van nieuwe vaardigheden en het opdoen van nieuwe kennis. Uiteraard is intervisie geen vervanging van een cursus. Maar je leert wel van de collega-deelnemers hoe zij met deze veranderingen omgaan. Deze inzichten kunnen heel waardevol zijn.

Hoe werkt intervisie voor jou?

Je brengt zelf een thema in dat je wil bespreken gedurende de intervisietraining. Je kunt verschillende onderwerpen inbrengen. Zoals bijvoorbeeld een kennisvraag waarbij je vraagt hoe een andere professional deze activiteit normaliter aanpakt. Maar je kunt ook ingaan op veranderingen in de organisatie waar je werkt. En hoe je hiermee om moet gaan, want veranderingen brengen vaak onzekerheid met zich mee.

Soms is ook extra hulp nodig om bepaalde belemmeringen boven water te krijgen of om juist specifieke vaardigheden te leren. Ook daar is ruimte en tijd voor in de intervisiebijeenkomst.

Linda Hovestad organiseert intervisiebijeenkomsten voor professionals binnen een bepaald vakgebied. Maar ook in-house intervisie begeleiding is mogelijk. Neem dus contact  op voor de mogelijkheden of om te kijken of je als professional kunt aansluiten bij een bestaande intervisiegroep.

Vrijblijvende kennismaking

We starten altijd met een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Eerst maakt Linda Hovestad een belafspraak om alvast je hulpvraag concreet te maken en dan spreken we af hoe we jouw coachtraject het beste kunnen aanvliegen. Intervisie kan hierbij een extra hulpmiddel zijn.

Vrijblijvende kennismaking

We starten altijd met een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Eerst maak ik een belafspraak om alvast je hulpvraag concreet te maken en dan spreken we af hoe we jouw coachtraject het beste kunnen aanvliegen. Intervisie kan hierbij een extra hulpmiddel zijn.

Over Linda Hovestad

Hoi. Ik ben Linda Hovestad. Een strategische marketingprofessional met een no-nonsense houding en veel werkervaring. In 2016 ben ik gestart met de opleiding van NLP Practioner die ik inmiddels ook heb afgerond. Het volgen van deze practioner opleiding heeft mij veel inzicht gegeven in mezelf en ook hoe ik anderen kan helpen door deze waardevolle inzichten en modellen te combineren met de daily business op de werkvloer.

Als persoon ben ik eerlijk en recht door zee. Inhoudelijk beschik ik over veel marketingkennis en pas die ook snel toe. Ik beschik over een helicopterview, waarbij ik veel informatie kan trechteren naar hapklare brokken. Zo kom ik eenvoudig tot de kern van elk probleem.

Daarnaast kan ik ook goed luisteren. Als je dus deelneemt aan een intervisiebijeenkomst en je weet nog niet zo goed welke belemmering je hebt/ervaart, krijgen we dat ook snel op tafel. Door goed door te vragen kom ik altijd concreet tot de kern.

Hallo. Ik ben Linda Hovestad. Ik ben een strategische, technisch onderlegde senior marketingadviseur met een no-nonsense houding en brede marketing werkervaring. Ik ben analytisch zeer sterk, met name in het snel doorgronden van het (communicatie)probleem, het overzien van het grote plaatje, verbanden kunnen leggen tussen oorzaak en gevolg, het trechteren van grote hoeveelheden informatie naar de kern van het probleem en vervolgens uitzetten van benodigde acties om tot een oplossing te komen. Ik sta bekend als een marketingexpert met hoge executiekracht, iemand die creatief is en altijd oplossingen ziet. Ik ben sterk in het onderhouden van relaties en altijd op zoek naar de verbindende schakel. En dan met name de verbinding tussen klant en de interne organisatie.

Wil je aan de slag met intervisie in je organisatie? Neem contact met me op voor de mogelijkheden.

Wil je aan de slag met intervisie in je organisatie? Stuur me dan een bericht. Ik neem binnen één werkdag contact met je op.

Mijn gegevens