Actuele vakkennis op interim of projectbasis

Als interim marketeer is Linda Hovestad inzetbaar voor zowel B2B als B2C projecten op het gebied van propositiemarketing, productontwikkeling, acquisitiemarketing, base en retentiemarketing, campagnemarketing en online marketing. Door jarenlange ervaring, opgedaan bij grote bedrijven zoals Post NL, Wolters Kluwers, Telfort, KPN, XS4ALL en Bosch, is Linda Hovestad van alle markten thuis en heeft ze ervaring op alle vlakken van het marketingdomein. Onderstaand vindt je de domeinen waarop Linda Hovestad je kan ondersteunen;

Propositie marketing

Bent je op zoek naar een propositie marketeer die een sterke propositie kan ontwikkelen voor je bedrijf of product? Dan ben je bij Linda Hovestad aan het juiste adres. Als propositie marketeer kan Linda Hovestad je helpen bij het ontwikkelen en implementeren van innovatieve proposities. Haar ervaring zorgt ervoor dat ze oog voor kansen in de markt heeft en klantinzichten kan genereren die ze centraal stelt bij het bedenken van nieuwe producten en diensten.

Acquisitie marketeer

Bij acquisitiemarketing ligt de focus op het creëren van leads en hoe je hier klanten van maakt. Wie is je huidige klant? Zijn er meer vissen in deze zee en waar zitten deze dan? Of ga je nieuwe segmenten bewerken en hoe doe je dat dan? Linda Hovestad gaat met je mee op (klant) reis, deze wordt namelijk eerst in kaart gebracht. Vervolgens gaat Linda aan de slag om de juiste acties uit te zetten met als doel de gewenste commerciële doelstellingen te realiseren.

Retentie marketeer

Bij retentiemarketing ligt de focus op het behouden van bestaande klanten en het elimineren van redenen waarom klanten het contract oversluiten naar een andere partij in de markt. Ben je op zoek naar een retentie marketeer die deze redenen filtert en er uiteindelijk voor zorgt dat de gevonden issues opgelost worden in de keten en de processen? Neem dan contact met Linda Hovestad op.

Campagne marketeer

Als campagnemarketeer vertaalt Linda Hovestad de proposities naar een communicatieprogramma. De briefing om de boodschap en de campagnemiddelen te ontwikkelen wordt opgesteld. Vervolgens wordt er gekeken naar de channelmix en vertaalt Linda Hovestad de commerciële doelstellingen naar targets voor de kanalen, die worden ingezet voor de betreffende campagne.

Ook de interne communicatie en het geven van een briefing aan het inbound/outbound callcenter horen bij de werkzaamheden van Linda Hovestad als campagne marketeer. Gedurende de campagne monitort Linda de resultaten en stuurt ze bij waar nodig.

Je kunt Linda Hovestad inschakelen voor het neerzetten van succesvolle campagnes voor het werven en behouden van klanten. Afhankelijk van de doelstelling wordt er eerst in kaart gebracht wat de oorzaak is van een eventueel aanwezig knelpunt. Bijvoorbeeld waarom klanten opzeggen en switchen naar de concurrent. Als dit helder wordt er een marketingcampagneplan opgesteld waarbij acties uitgewerkt worden. Denk hierbij o.a. aan het ontwikkelen van de communicatiemiddelen en het vaststellen van de targets. Vervolgens zal Linda aan de hand van een scrum werkwijze de marketingcampagne implementeren. Hierdoor kan er snel bijgestuurd worden.

Online marketeer

Als online marketeer kan Linda Hovestad je helpen bij het opstellen van een online marketingplan en het analyseren van de huidige online marketingperformance. Daarnaast kan ze de customer journey in kaart brengen met buyer persona’s en de projectaansturing van acties, voortkomend uit het online marketingplan, zoals bijvoorbeeld het ontwikkelen van een online campagne overnemen.

Hoe kan ik jou helpen?

Zelf aan de slag

Als ondernemer heb je soms toch een bepaalde expertise nodig.  Je kunt met mij sparren over bijvoorbeeld je positionering, je propositie of het opzetten van het marketingplan en de marketingplanning. Vervolgens kun je zelf aan de slag.

Samen meters maken

Soms heb je als ondernemer tijdelijk extra ondersteuning nodig. Bijvoorbeeld bij de introductie van een nieuw product of dienst. Linda kan je helpen bij o.a. het ontwikkelen en implementeren van het marketingplan, de propositie of de campagne.

Ik ga voor je aan de slag

Iedereen heeft zijn eigen specialisme. Door de inzet van extra capaciteit en denkkracht maak je vaak meer snelheid. Als interim manager kan Linda je helpen bij tijdelijke capaciteitsproblemen. Of juist het neerzetten en implementeren van een geheel nieuw project.

Direct aan de slag?

Wil je weten hoe ik jou kan helpen? Neem dan contact met mij op. We kunnen dan meteen bespreken hoe ik je het beste kan helpen.

Mail me voor een vrijblijvend adviesgesprek

Linda Hovestad. Aangenaam!

Ik ben een strategisch en communicatief sterke, technisch onderlegde senior marketingprofessional met een no-nonsense houding en praktische kennis en werkervaring in zowel offline als online marketing. Met mijn hoge executiekracht, doorzettingsvermogen en drive klaar ik iedere klus binnen de gestelde deadline.

Als marketeer ben ik analytisch sterk. Vooral in het snel doorgronden van het probleem. Met mijn helikopterview ben ik in staat om snel het grote plaatje te overzien en verbanden te kunnen leggen tussen oorzaak en gevolg. Vervolgens kan ik snel trechteren naar de kern van het probleem en acties uitzetten om tot een oplossing te komen.

Als marketeer ben ik een echte verbinder. Ik werk graag samen met mensen binnen de organisatie en werk hierbij altijd Agile. Ik word dan ook vaak gevraagd voor opdrachten die zich bevinden tussen de operatie en commercie. Bijvoorbeeld bij het ontwikkelen en implementeren van een nieuw product, propositie of campagne. Die vervolgens ook ingericht moeten worden in de processen en keten. In die zin kun je mij ook echt zien als een projectmanager.

Ik heb meerdere rollen uitgevoerd waarbij ik niet hiërarchisch leiding heb gegeven, maar wel functioneel en afdeling overkoepelend projecten heb aangestuurd. Daarnaast heb ik kennis van tools en methodieken om de keten te analyseren en issues op te lossen. Hiervoor gebruik ik o.a. de Lean Sigma methode.

Wil je meer weten over mijn werkervaring en de projecten de ik heb uitgevoerd? Of de opleidingen die ik heb afgerond? Bekijk dan mijn LinkedIn profiel of check mijn portfolio. Referenties zijn op aanvraag beschikbaar.

Een marketing manager nodig die van aanpakken weet?Laat hier een bericht achter.

Wil je meer informatie over mijn dienstverlening en beschikbaarheid? Vul dan je gegevens in en ik neem binnen één werkdag contact met je op.

Mijn gegevens