Business consultancy: gericht doorpakken

Bouwen aan je bedrijf, waar begin je? Je weet wat je wilt en hebt een sparringpartner, strategie of concrete handvatten nodig om je doel te bereiken. Of je hebt zelf de tijd niet, wilt je liever focussen op andere zaken. Kortom: je wilt doorpakken om te groeien en kan daar wel ondersteuning bij gebruiken van iemand die kennis en ervaring heeft en stevig in zijn schoenen staat. Schakel mij in als business consultant voor: 

  • innovatietrajecten
  • marketing
  • strategie 

Innovatie: je klant centraal

In een wereld die zo snel verandert door globalisering en digitalisering loop je als organisatie ineens enorm achter ten opzichte van partijen die innovatie wel op de strategische agenda hebben gezet. Innoveren is geen doel op zich, maar een middel. Innoveren betekent niet alleen maar het aanscherpen van je producten en diensten, maar ook je klanten actief betrekken in je keten. Samen producten en diensten ontwikkelen. Organisaties als Lego, Coolblue en Bol.com spelen hier al volop op in. 

Zet mij in als business consultant om bijvoorbeeld:

  • innovatiemanagement vorm te geven binnen je organisatie
  • sessies te faciliteren en te managen waarin de innovaties worden gecreëerd en ontwikkeld
  • je innovatietraject te initiëren

Van het genereren, selecteren en uitwerken van ideeën tot business model, propositie en lancering; samen maken we er een geslaagd traject van. 

Marketing: zoveel meer dan promotie

Marketing is meer dan alleen maar promotie. Door op de juiste momenten en op de juiste manier je potentiële klanten te bereiken, groeit je omzet. Marketing is essentieel om je sales op peil te houden. Zie je door de bomen het bos niet of wil je er zelf geen tijd aan besteden, dan sta ik klaar om je te helpen aan marketing die bij jou past. 

Strategie: doelen stellen en bereiken

Zonder doelen ben je als een schip zonder kapitein: je dobbert doelloos rond omdat er geen route is. Door doelen te stellen weet je waar je heen wilt en kun je de koers uitzetten. Met een goede strategie stel je doelen voor je bedrijf en weet je hoe je ze kunt bereiken. Ik ondersteun je graag om die strategie met jou vorm te geven.

Waar loop jij tegenaan?

Jij wilt je commerciële doelstellingen behalen, ik draag de bouwstenen aan. Van brainstormen om tot ideeën te komen voor het innoveren tot aan de conceptontwikkeling zelf. Of het neerzetten van een heldere positionering naar een sterke campagne, het ontwikkelen van campagnes om meer leads te genereren tot growth hacking om de conversie te verbeteren. Jij krijgt de ondersteuning die jij nodig hebt waarbij ik overleg met jou als opdrachtgever en met de mensen binnen jouw organisatie.

Je zet me als business consultant in voor:

Positionering

Spartel jij in de rode oceaan en levert de concurrerende prijsgedreven markt veel stress en weinig marge op? Tijd om je bedrijf helder te positioneren volgens de Blue Ocean Strategy. We brengen je aanbod, de markt en je doelgroep in kaart om onderdelen te kiezen om te versterken en onderdelen die weinig toevoegen in je aanbod te elimineren. Zo ontwikkelen we samen sterke proposities en campagnes.
Aan het einde van het traject weet je wie je klant daadwerkelijk is, wat deze wil en hoe je daarop aansluit met je merk en je aanbod.

Proposities en campagnes

Een nieuw product of dienst in de markt zetten is altijd een risico. Met een heldere propositie verklein je dat risico. Door gerichte inventarisatie van behoeften van klanten en informatie binnen de organisatie sluiten we met je nieuwe aanbod aan op wat werkelijk nodig is. Daarbij werken we met methodes als: 

  • Blue Ocean;
  • Business Model Canvas;
  • Value Proposition Canvas;
  • Design Thinking en
  • Lean Start-up.

 

Growth hacking

Van meer leads tot meer conversie, met growth hacking zorgen we voor ijzersterke marketingfunnels. Growth hacking is een verzamelnaam van alle technieken die je kunt inzetten om uiteindelijk meer klanten binnen te halen. Van meer verkeer naar je website (SEO) tot meer ingevulde webformulieren (conversie) en door het inzetten van relevante content op de site en social media.
We analyseren je hele funnel en verbeteren, monitoren, analyseren en sturen bij om zo een duurzame groei in te zetten.

Storytelling

Storytelling zorgt voor een consistent verhaal voor zowel je medewerkers als je potentiële klanten. De kracht zit dan ook in de consistentie van de boodschap. Met storytelling laadt je jouw merk en deze is gebasseerd op de visie en gedeelde waarden van je organisatie.
In een aantal creatieve sessies kijken we samen naar de boodschap en het verhaal en via welke kanalen deze het beste gedeeld kan worden voor een optimaal effect. 

Contentmarketing

Contentmarketing wordt steeds belangrijker om je potentiele klant te bereiken. Hiervoor heb je relevante content nodig die aansluit bij de wensen en behoeften van je doelgroep. Behalve inzicht in wat je doelgroep wil heb je ook een sterke strategie nodig, denk aan het bepalen van de juiste boodschap, welke middelen passen bij het realiseren van de gewenste doelstelling, de contentpijlers en hoe je dit allemaal organisatorisch in kunt richten. 

Customer journey mapping

Inzicht in de klantreis van je potentiële en bestaande klanten is essentieel om de juiste beleving te kunnen realiseren. Het optimaliseren van contactmomenten zorgt voor meer traffic op de site, meer leads en meer sales. Als je klant jouw product of oplossing gaat gebruiken speelt de ervaring een grote rol. Is je klant tevreden dan is de kans groot dat deze een herhaalaankoop doet en loyaal wordt aan je merk. Maar vaak blijkt dat juist in deze fase klanten afhaken. Ook hier kun je door het optimaliseren van processen, keten en communicatie vaak de beleving bij je klant vergroten en daarmee de loyaliteit van de klant voor jouw merk of organisatie. 

Operationele ondersteuning

Vaak beginnen de projecten met business consultancy en advies. Vervolgens moet dit advies ook geïmplementeerd worden en vertaald worden naar de juiste communicatie en middelen. Concreet betekent dit meestal het ontwikkelen van een heldere campagne, het inrichten van de social media kanalen, het schrijven van de content, het opstellen van een heldere marketingplanning en contentkalender of het ontwikkelen van de website of webshop. Ook hier kan ik je bij helpen.

Onze werkwijze

Verbindende factor

Ik werk altijd vanuit de verbinding bij organisaties. Dit, omdat veel kennis in de organisatie zelf beschikbaar is. Maar ook omdat je als organisatie wilt dat die kennis behouden blijft na vertrek van een (externe) medewerker. Samenwerken betekent ook dat de resultaten van het project een gezamenlijk en gedragen resultaat wordt. Als ervaren marketing projectmanager werk ik daarom altijd agile en breng ik teams, skills en kennis samen door middel van de scrum methode.

Pragmatisch & down to earth

Van mij krijg je geen uitvoerige rapporten met bevindingen. Maar concrete adviezen die direct uitvoerbaar zijn en waarbij de kennis wordt overgedragen aan de medewerkers en dus niet verloren gaat. Belangrijk element voor ieder plan is de terugverdientijd. Daarom werk ik altijd met een compact en overzichtelijk aanbod toegespitst op de hulpvraag zodat de kosten ook overzichtelijk blijven.

Kennis blijft behouden

Ik geloof dat samenwerken en een resultaat dat door het hele team binnen de organisatie gedragen wordt essentieel is voor succes. Je wilt immers als organisatie ook dat de kennis behouden blijft na vertrek van de externe consultant. En dat met de resultaten ook nog wat wordt gedaan. Daarom zorg ik ervoor dat de kennis wordt overgedragen op je medewerkers en dat er altijd documentatie wordt opgesteld voor een soepele overdracht.

Behoefte aan innovatie en advies? Stuur me dan een bericht.

Wil je meer informatie over mijn dienstverlening en beschikbaarheid? Vul dan je gegevens in en ik neem binnen 1 werkdag contact met je op.

Wil je weten welke projecten ik al heb uitgevoerd? Op de klantenpagina vind je een  greep uit het overzicht van de opdrachten die ik inmiddels hebben mogen uitvoeren. Zo krijg je een idee met wat voor vraagstukken ik jouw organisatie zou kunnen helpen. 

Vragen of een gratis adviesgesprek?

Neem contact op!

Wil je meer informatie of wil je vrijblijvend contact met Linda om te bespreken hoe zij je kan helpen? Vul dan hieronder je gegevens in.

Bij het invullen van dit formulier willen wij je graag wijzen op onze privacyverklaring waarin staat beschreven hoe wij jouw persoonsgegevens verwerken

Hovestad marketing & strategie maakt op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website en/of Flash-applicaties wordt meegestuurd en door je browser op je harde schrijf van je computer wordt opgeslagen. Wij maken gebruik van technische cookies ( noodzakelijk voor de technische werking van de website) en analytische cookies (om anonieme gebruiksgegevens te verzamelen). Wij mogen gebruik maken van technische cookies, maar je hebt het recht om te kiezen of je ook analytische inschakelt . Als je deze cookies inschakelt, help je ons om je een betere ervaring te bieden . Cookieverklaring